حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

دانش‌آموزان برای ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند

دانش‌آموزان برای ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: دانش‌آموزان پایه‌های «اول»، «هفتم» و «دهم» هرچه زودتر برای ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: ساعت 7 صبح اول مهرماه باید همه کارهای دانش‌آموزان و معلمان انجام شده و آماده آغاز سال تحصیلی باشند و لازمه این موضوع این است که همه کارها از سه ماه قبل برنامه‌ریزی شده باشد تا بتوانیم در اول مهر، سال تحصیلی جدید را بدون دغدغه آغاز کنیم.

وی با تاکید بر ثبت‌نام زودهنگام دانش‌آموزان گفت: ثبت‌نام میان دوره مانند پایه‌های «دوم به سوم»، «سوم به چهارم» و غیره به صورت خودکار در سامانه انجام می‌شود و فقط در پایه‌های «اول»، «هفتم» و «دهم» باید ثبت‌نام از طریق دانش‌آموزان انجام شود همچنین اگر دانش‌آموزی بخواهد مدرسه خود را تغییر دهد باید در میان پایه ثبت‌نام کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: هم اکنون ثبت‌نام در حال انجام است و دانش‌آموزان می‌توانند به صورت الکترونیکی در سامانه وزارت آموزش و پرورش پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند که ما برای تامین کتب درسی و ساماندهی معلمان و غیره اطلاعات کافی را داشته باشیم.

بهرامی با اشاره به اینکه معمولا در شهریورماه حجم بالای ثبت‌نام را داریم، ادامه داد: از اولیای دانش‌آموزان تقاضا داریم ثبت‌نام را به روزهای پایانی تابستان موکول نکنند و هرچه زودتر اقدام کنند تا بتوانیم در تابستان برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم چراکه ثبت‌نام ها هرچقدر به تاخیر بیفتد، برنامه‌ریزی‌ها برای اول مهر دچار مشکل خواهد شد.

سهمیه جذب 5 هزار نفر از طریق ماده 28

وی با بیان اینکه حدودا برای هر 40 دانش‌آموز یک کلاس در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته شیب تندی در بازنشستگی معلمان داشتیم اما امسال این شیب ملایم است همچنین امسال بیش از 5 هزار نفر سهمیه جذب از طریق ماده 28 داریم که هم اکنون فرایند استخدامی این افراد در حال انجام است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از