حالت تاریک
دوشنبه, 11 تیر 1403
سردار سلامی مطرح کرد:

آمیختگی منطق انقلاب با دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان

آمیختگی منطق انقلاب با دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی انقلابی داشت و زبان دیپلماسی را با منطق انقلاب ترکیب می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» سردار حسین سلامی ظهر امروز در حاشیه حضور مراسم چهلمین روز شهادت شهید امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  شهید امیرعبداللهیان شخصیت انقلابی داشت و می‌توانست زبان دیپلماسی را با منطق انقلاب اسلامی ترکیب کند 

وی عنوان کرد: شهید امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی به زیبایی منطق نظام جمهوری اسلامی ایران را در  موضوع مناسبات بین‌المللی بیان می‌کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار در گسترش مناسبات سیاسی کشور با دیگر کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی نقش تعیین کننده‌ای را ایفا کرد.

سردار سلامی تاکید کرد: نقش برجسته شهید امیرعبداللهیان در گشایش روابط با همسایگان و غیر همسایگان و عضویت کشور در نهادهای بین‌المللی مانند بریکس و سازمان همکاری شانگهای بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: موضع‌گیری‌های شهید امیرعبداللهیان انقلابی و در چارچوب قواعد و معیارهای عادلانه روابط بین‌الملل بود و بر اصل عدالت در مناسبات جهانی بین ایران و سایر کشورهای جهان اعتقاد داشت. 

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهیدامیرعبداللهیان  زبان دیپلماسی مقاومت را به درستی می‌دانست، افزود: مهارت‌های او در مذاکرات و اقتدار و ادب در مذاکرات و محتوای منطقی که او ارائه می‌داد همیشه نوعی برتری را در ارتباطات‌ او با سایر مقامات کشورهای دیگر از لحاظ قدرت منطق ایجاد می‌کرد.
 
سردار سلامی ادامه داد: این شهید عزیز شخصیت اخلاقی بسیار نجیب، با وقار و مودب داشت و از شخصیت‌های بسیار دوست داشتنی کشور بود که خداوند اجر همه زحمات و تلاش‌های او را در شهادت قرار داد. 

وی بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان در کارهای بزرگی مانند عملیات وعده صادق درخشش منحصر به فرد و ممتازی داشت. 

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: او توانست مشروعیت ما را در پاسخ دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی به زیبایی به مقامات سیاسی کشوهای دیگر منتقل کند و با مشروعیت اقدام  ایران توانست یک قدرت اثر و نفوذ خوبی را ایجاد کند. 

 سردار سلامی با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان توان ترکیب شجاعت، منطق و ابتکار عمل سیاسی را با هم داشت، عنوان کرد: او یک مهارت دیپلماتیک را در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از خود نشان داد. 

وی تاکید کرد: این شهید به زیبایی از منافع ملی کشور دفاع می‌کرد و هیچ جا کوتاه نمی‌آمد و از هیبت ظاهری قدرت‌ها هراس نداشت و همه این‌ها او را به یک شخصیت معیار در سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور تبدیل کرده بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از