حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
مدرس حوزه علمیه خواهران شهریار:

اربعین نماد عدالت و ظلم‌ستیزی است

اربعین نماد عدالت و ظلم‌ستیزی است

مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان شهریار گفت: حضور مردم با گرایش های مختلف در پیاده‌روی اربعین به انسجام بین مسلمین و معرفی تمدنی جدید به فراخور همه آزادی خواهان جهان اشاره دارد.

طاهره سلیمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» به پیاده‌روی زائران در همایش عظیم اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: هر کس با هر نگاهی که در این مسیر قدم برمی‌دارد، پرچمدار این تفکر و مکتب در هر نقطه‌ای از جهان خواهد بود.

وی بیان کرد: مسئله مهدویت، صلح جهانی و ظهور منجی موعود به عنوان تحقق‌بخش آرمان دیرپای بشری است، برای زندگی در یک مدینه فاضله این فراگیری و جهان‌شمول بودن در ادیان بزرگ اسلام، مسیحیت ‌و شاخه‌های مختلف از این ادیان مطرح شده است.

مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: امروزه در بخشی از دنیا با عنوان پیاده روی اربعین حسینی، امواجی به وجود آمده که همه آزادی‌خواهان جهان از اسلام، مسیحیت و یهودیت طعم خوش برادری و برابری که بخشی از زندگی پس از ظهور است‌، را درک می‌کنند.

سلیمانی تأکید کرد: در طول تاریخ تشیع بانوان فرهیخته‌ای در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرینی داشته‌اند، از جمله حضرت زینب کبری (س) که با دیپلماسی دینی و تعقلی ذات یزیدیان را با بیان رسا و محکم افشا کرد.

وی ادامه داد: زنان تربیت شده مکتب اسلام با الگوگیری از وجود چنین بانوانی در برهه‌هایی از تاریخ بشریت نقش‌آفرینی‌هایی زیبایی را به ثبت رسانده‌اند، آنچه که نقشی اساسی را در تعالی و رشد معنوی هر اجتماعی به عهده داشته و دارند.

مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان شهریار با اشاره به نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، تصریح کرد: این نقش در سایه حضور اجتماعی درست و منطبق با موازین شرعی و همچنین تربیت نسل آینده و تثبیت ارزش‌های دینی محقق می‌شود و یقینا این کارکرد زمانی به درستی ظهور پیدا می‌کند که زنان از آگاهی اجتماعی و تعهد دینی برخوردار باشند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: زنان در جوامع اسلامی می‌توانند سهم بسیار بزرگی در تحقق جامعه دینی و ارتقاء ارزش‌های والای انسانی و اسلامی ایفا کرده و نقشی تعیین‌کننده در هدایت جامعه برای آماده‌سازی برای ظهور داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از