حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
مسئول آستان قدس رضوی شهریار مطرح کرد:

پیاده‌روی مشهدالرضا در امتداد همایش اربعین

پیاده‌روی مشهدالرضا در امتداد همایش اربعین

مسئول آستان قدس رضوی در شهریار گفت: راستی و مهربانی امام رضا (ع) زبانزد بین بدخواهان، شیعیان و دوستداران حضرت است.

علی سلامت‌بخش درگفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، بیان کرد: با توجه به شرایط خفقان و محدودیت‌هایی که برای حضرت در زمان حضورشان در شهر مرو ازطرف حاکم زمان و متولیان امربرایشان ایجاد شده بود حضرت رضا (ع) آن رسالت اصلی خودشان که بحث هدایت و راهنمایی و راهبری مردم جامعه بود را انجام می دادند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص امام رضا (ع)، عنوان کرد: خوش‌رویی حضرت که با روی باز با مردم جامعه شان مواجه و برخورد می کردند و مشکلات و معضلات آنها را پاسخ می دادند و نیز در مسائل علمی و شاخص به قائم العالم آل محمد صلوات الله علیهم معروف هستند.

مسئول آستان قدس رضوی شهریار حضور گسترده مردم در پیاده‌روی اربعین را سنت خواند و اظهارکرد: این سنت چند سالی است که شکل گرفته و به تأسی از پیاده‌روی اربعین کاروان‌های پیاده هر سال به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) حرکت می کنند، این اتفاق در کشور ما با همان رویکرد عرض ارادت و دل دادگی به محضر حضرت علی بن موسی رضا(ع) شکل می گیرد.

سلامت‌بخش این حرکت را یک فرهنگ جامع و معنوی خواند و عنوان کرد: انتقال فرهنگ، معنویت، دل دادگی و ولایت پذیری توسط اقشار مختلف مردم به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) را در پیش داشته است.

مسئول آستان قدس رضوی شهریار یادآورشد: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهل بیت علیهم السلام با برنامه های شبکه های ماهواره ای مختلف و سایت ها در فضای مجازی، همه انرژی و توان خود را برای دوری مردم از اهل بیت هزینه می کنند ولی غافل از اینکه با عنایت و لطف خداوند به اهداف شوم خود نمی رسند.

سلامت‌بخش تاکید کرد: با توجه به اتفاقات اخیری که در جهان اسلام درحال شکل و رقم خوردن است و نگاه روشنگرانه مردم در مسائل و مردم مظلوم غزه در سراسر جهان بحث بیداری اسلامی است که مردم ظلم آشکار و حمایت سردمداران کشورهای غربی، را می بینند.

وی در پایان با اشاره به حضور پرشور جوانان در هیئت های مختلف عزاداری یادآور شد: جوانان امروز ما ریشه تربیت نسل هایی هستند که دوران ۸ ساله دفاع مقدس را دیده اند و انس و پیوند محکمی با اهل بیت داشته اند و باتوجه به بیداری جهان اسلام درآینده جوانان مقتدر و محکم پای انقلاب می ایستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از