حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
پلمب کارخانه تأمین ماسه فیروزکوه
دادستان فیروزکوه خبر داد:

پلمب کارخانه تأمین ماسه فیروزکوه

دادستان شهرستان فیروزکوه گفت: کارخانه تأمین ماسه و ریخته‌گری شهرستان فیروزکوه به دلیل آلایندگی زیست محیطی پلمب شد.

 توحید مظفری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به قانون هوای پاک در راستای بهبود زندگی شهروندان، اظهار کرد: در کنار حمایت از صنایع تولیدی برخورد با صنایع آلاینده را در دستور کار قرار دادیم و به همین منظور در بازه زمانی یک ماهه با دو مورد از کارخانجاتی که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌انداختند، برخورد شد. 

وی گفت: یکی از این کارخانجات به دلیل تولید بوی نامطبوع و دیگری به دلیل آلایندگی زیست محیطی که این نیز برای سلامت شهروندان مضر است به دنبال مطالبات شهروندان این دو واحد تولیدی پلمب شدند.

دادستان شهرستان فیروزکوه افزود: البته این پلمب دائمی نبوده و منوط به رفع مشکلات مطرح شده و مشکلات زیست محیطی و بهسازی خط تولید است.

مظفری با تاکید بر اینکه حفظ حقوق شهروندی و عامه خط قرمز دستگاه قضا است، ادامه داد: ناگفته نماند که مدیران تامین ماسه متعهد شدند که در زمان پلمب نیز حقوق کارگران خود را پرداخت نمایند.

وی با اشاره به توقف فعالیت‌های کارخانه تامین ماسه از 28 مهرماه با حکم قضایی، خاطرنشان کرد: بر اساس مفروضات موجود، این واحد تولیدی اقدام به خرید و نصب تجهیزات کاهش آلایندگی و جلوگیری از انتشار آن به محیط شهری نموده است.

دادستان فیروزکوه گفت: در بازه زمانی پلمب بازدیدهای مدون کارشناسی از جانب ناظرين دادستانی انجام می‌شود و در صورت صحه گذاری کارشناسان مبنی بر کاهش آلایندگی امکان بازگشایی مجدد کارخانه تامین ماسه وجود خواهد داشت.

گفتنی است، شرکت تامین ماسه ریخته‌گری فیروزکوه در سال ۱۳۵۱ به عنوان اولین واحد صنعتی و به عبارتی موتور صنعت این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد، با بهره‌برداری از این کارخانه که در گذشته خارج از محدوده شهری فیروزکوه قرار داشت، طی سال‌های اخیر با گسترش جمعیت، در حریم شهری واقع شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از