حالت تاریک
یکشنبه, 10 تیر 1403
رئیس شرکت عمران شهر پردیس:

پردیس ۸ هزار مسکن نیمه‌کاره دارد

پردیس ۸ هزار مسکن نیمه‌کاره دارد

رئیس شرکت عمران شهر پردیس گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۳۲۱ واحد مسکن مهر نیمه کاره در پردیس وجود دارد که پیش‌بینی زمان تکمیل و اجرای آنها ۱۲ و ۱۸ ماه است.

خلیل محبت‌خواه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: از مجموع پروژه مسکن مهر در پردیس، ۸ هزار و ۳۲۱ واحد هنوز تکمیل و تحویل نشده است.
وی عنوان کرد: در این راستا ۲۷ پیمانکار پروژه‌های مسکن مهر پردیس که به دلایل مختلفی همچون درخواست وجوه اضافی یا پیش‌پرداخت و اجرایی نکردن ادامه کار پروژه‌های مسکن بدعهدی و کارشکنی کرده بودند، خلع ید و کنار گذاشته شدند. 
رئیس شرکت عمران شهر پردیس خاطرنشان کرد: با توجه به توقف کامل کار به دلایل ذکر شده، پس از خلع ید این افراد، پیمانکاران دیگری برای ادامه عملیات و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های احداث مسکن به کار گرفته شدند. 
محبت‌خواه با اشاره به اینکه این واحدهای مسکن مهر نیمه تمام در فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر پردیس قرار دارند، بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این واحدها متفاوت بوده و در برخی از آن‌ها تاکنون عملیات اجرایی آغاز نشده است که قطعأ احداث و تکمیل آن‌ها نسبت به واحدهای دیگر زمان‌بر خواهد بود.
وی متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در حال ساخت در پردیس را ۶۷ درصد خواند و افزود: از سال ۱۴۰۲ روند تکمیل ۳۰ هزار واحد مسکونی آغاز شد و از این مجموع، تاکنون ۲۱ هزار واحد تکمیل و به صاحبانشان تحویل داده شده‌اند.
رئیس شرکت عمران شهر پردیس تأکید کرد: برنامه زمان‌بندی مشخص شده برای واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز نشده ۱۸ ماهه است و زمان مورد نیاز برای تکمیل واحدهای در حال ساخت ۴، ۶ و ۱۲ ماه پیش بینی شده است. 
محبت‌خواه تصریح کرد: بر این اساس انتظار می‌رود این رویکرد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شهر پردیس در دولت چهاردهم نیز تداوم داشته و واحدهای نیمه تمام در زمان مقرر به صاحبانشان تحویل داده شوند‌. 
وی با اشاره به اخطار به واحدهای خالی از سکنه، ادامه داد: ۴ هزار و ۷۶۱ واحد به امور مالیاتی کشور معرفی شده‌اند تا به واحدهایی که بیش از ۲۰ روز در آنها سکونت نباشد،  مالیات تعلق گیرد. 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از