حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
فرماندار شهرستان قدس:

همه امکانات در مسیر تولید پای کار بیایند

همه امکانات در مسیر تولید پای کار بیایند

فرماندار شهرستان قدس گفت: در کنار ایجاد و تقویت مشاغل خُرد و ظرفیت‌های کلان بخش خصوصی، مصرف تولیدات داخلی، تسهیل‌گری در حوزه قانونگذاری و اجرای آن مسیر تولید را شتاب بخشیده و به تحقق شعار سال کمک می‌کند.

وحید گلی‌کانی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از نامگذاری مضامین شعار سال با موضوعات تولید داخلی، ملی و رشد اقتصادی می‌گذرد، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر حرکتی که بر محور مشارکت مردمی شکل گرفته، با قوای بهتر به وجود آمده و موجب تقویت نظام شده است.

وی از مشارکت و حضور مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان یک اصل یاد و عنوان کرد: مردم کشورمان که سال گذشته در جریان برگزاری انتخابات حماسه‌آفرینی کردند، با انتخاب شعار امسال نیز در بستر تولید مشارکت را رقم خواهند زد.

فرماندار شهرستان قدس تأکید کرد: مشارکت حداکثری، احیاء و به کارگیری کمترین امکانات در مسیر تولید و خودکفایی از فعالیت روستائیان و کشاورزان گرفته تا سرمایه‌گذاری‌های کلان در واحدهای تولیدی و صنعتی همگی به افزایش تولید و تحقق شعار سال می‌انجامد.

گلی‌کانی ادامه داد: از سویی افرادی که شرایط فعالیت تولیدی برای آنها مهیا نیست، با مصرف کالاهای تولید داخلی به ایفای نقش خود در عینیت بخشیدن به شعار سال بپردازند، البته کالاهای تولیدی نیز بایستی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و توان رقابت‌پذیری با کالاهای مشابه خارجی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از جنبه‌های دیگر زمینه‌سازی برای تحقق شعار سال، اصلاح، تسهیل و ایجاد انعطاف در ضوابط و قوانینی است که بعضأ دامنگیر تولیدکنندگان شده‌اند، از این‌رو متولیان امر در بدنه دولت بایستی این موانع را شناسایی و نسبت به اصلاح و کارآمدسازی قوانین به سمت مطلوب‌تر شدن اقدام کنند.

فرماندار شهرستان قدس خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نشان داده است که در مسیر رفع موانع تولید گام برداشته و اقدامات خوبی را در این حوزه رقم زده، امید است با اجرای شعار و فرمان سال بتوان با سرعت بهتر و حرکت مطلوب‌تر به حرکت در این مسیر ادامه داد. گلی‌کانی اظهار کرد: بر اساس آنچه که گفته شد، تحقق شعار سال ابعادی چند وجهی داشته و در کنار ایجاد و تقویت مشاغل خُرد و ظرفیت‌های کلان بخش خصوصی، مصرف تولیدات داخلی، تسهیل‌گری در حوزه قانونگذاری و اجرای آن مسیر تولید را شتاب بخشیده و به تحقق شعار سال کمک می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از