حالت تاریک
سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
با تلاش آتش‌نشانان؛

نوزاد باقرشهری از مرگ حتمی نجات یافت

نوزاد باقرشهری از مرگ حتمی نجات یافت

با تلاش عوامل آتش‌نشانی باقرشهر؛ یک نوزاد ۸ ماهه باقرشهری که به دلیل گیرکردن لقمه غذا داخل گلو و مجاری تنفسی، علائم حیاتی خود را از دست داده بود، نجات پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، صبح روز شنبه و با تلاش عوامل آتش‌نشانی باقرشهر، یک نوزاد هشت ماهه که به دلیل گیرکردن لقمه غذا داخل گلو و مجاری تنفسی، علائم حیاتی خود را از دست داده بود، نجات پیدا کرد. 

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باقرشهر با اعلام این خبر به خبرنگار تهران نیوز، گفت: در این حادثه که در خیابان شهید کریمیان محله جعفرآباد باقرشهر رخ داد، عوامل ایستگاه آتش‌نشانی باقرشهر سریعاً خود را به منزل مسکونی محل حادثه رسانده و با اجرای عملیات اورژانسی موجب برگردانده شدن علائم حیاتی کودک و نجات جان او شدند. 

حبیب معصومی بیان کرد: نوزاد باقرشهری بلافاصله پس از عملیات احیاء تحویل عوامل اورژانس شد و خوشبختانه هم‌اکنون حال عمومی او خوب و طبیعی است. 

وی تأکید داشت: برای جلوگیری از اتفاقات اینچنینی، وسایل کوچک را در اختیار کودک خردسال نگذاشته و غذای او را تا حد ممکن خُرد و یا له شده به کودک بدهید.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باقرشهر بیان کرد: همچنین یادگیری و رعایت نکات اورژانسی در شرایط اضطراری از عواملی است که در لحظات حساس انتظار تا رسیدن نیروهای امداد می‌تواند سرنوشت‌ساز بوده و تا حد زیادی از اتفاقات ناگوار جلوگیری کند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از