حالت تاریک
چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فیروزکوه خبر داد:

نوروز ۱۴۰۳ بدون تصادف دارای فوتی در فیروزکوه

نوروز ۱۴۰۳ بدون تصادف دارای فوتی در فیروزکوه

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فیروزکوه گفت: در نوروز ۱۴۰۳ هیچ گونه تصادف منجر به فوت در سطح شهرستان فیروزکوه رخ نداده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «تهران نیوز»، حیدرقلی قاسم‌زاده در جلسه شورای ترافیک شهرستان فیروزکوه که با حضور اعضای این شورا در محل فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات امسال آمار فوتی تصادفات در محورهای مواصلاتی شهرستان صفر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: رتبه نخست استان تهران را در کاهش تصادفات جاده‌ای از ابتدای نوروز تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ به خود اختصاص داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فیروزکوه با اشاره به اینکه در تصادفات منجر به جرح نیز شاهد کاهش چشمگیر حوادث بودیم، افزود: در این مدت همچنین، آمار تصادفات منجر به جرح ۴۶ درصد و تصادفات خسارتی هم ۳۸ درصد در شهرستان کاهش یافته است که نشان‌دهنده تأثیرات رعایت حداکثری قوانین توسط رانندگان در کنار کنترل‌های پلیس راه و ایمن‌سازی راه‌ها توسط راهداری است.

قاسم‌زاده بیان کرد: این مهم با هماهنگی، همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف مانند راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه و راهور، شهرداران و سازمان حمل و نقل ترافیک به‌دست آمده که باید استمرار داشته باشد.

وی در خصوص حل مشکل ترافیکی شهر عنوان کرد: افتتاح معبر ۱۸ متری و یکطرفه شدن خیابان پاسداران فیروزکوه از جمله اقداماتی است که در راستای حل گره ترافیکی شهر فیروزکوه انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فیروزکوه تصریح کرد: رفع مشکلات ترافیک شهری علاوه بر فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، نیاز به همکاری شهروندان نیز دارد.

گفتنی است در این جلسه از زحمات و اقدامات رئیس اداره راهداری، رئیس پلیس راه و راهور شهرستان در خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۳ که موجب کاهش تصادفات جاده‌ای شهرستان شد، تقدیر به‌عمل آمد.

لازم به ذکر است، شهرستان فیروزکوه با ۲ هزار و ۳۸۳ کیلومتر مربع وسیع‌ترین شهرستان استان تهران است، در حال حاضر این شهرستان ۲ نقطه شهری به نام شهر فیروزکوه و شهر ارجمند دارد، بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه با ۷۷ درصد سهم از کل این شهرستان، مقام نخست را از نظر مساحت داراست.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از