حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
تهران نیوز گزارش می‌دهد؛

مقاومت فلسطین وحدت‌بخش مذاهب اسلامی

مقاومت فلسطین وحدت‌بخش مذاهب اسلامی

مقاومت مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی وحدت‌بخش جوامع اسلامی بوده، به نحوی که اینک قضیه فلسطین و مظلومیت غزه به عنوان یک عامل محوری وحدت اسلامی مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، همواره وحدت و تقریب مذاهب از گذشته‌ها مدنظر عالمان دینی و مذهبی در اهل سنت و تشیع بوده است که با پیروزی انقلاب اسلامی بنا بر نظر امامین انقلاب ایده تقریب مذاهب گسترش بیشتری یافت، به گونه‌ای که هر ساله به منظور همبستگی مسلمانان و عالمان جهان اسلام کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار می‌شود، اهتمام و توجه امامین انقلاب خود نشان‌دهنده اهمیت موضوع وحدت بین مسلمانان است.

همچنین در آیات قرآن و روایات ما توجه بسیاری به موضوع وحدت و اتحاد بین مسلمانان و جهان اسلام شده است؛ در قرآن ریشه بسیاری از ذلت‌ها، ضعف‌ها و مشکلات جامعه اسلامی و مسلمانان را در اختلاف و شکاف در جامعه اسلامی عنوان می‌کند.

همانگونه که وحدت موجب تقویت و ارتقای جامعه اسلامی در عرصه‌های گوناگون می‌شود، اختلاف و شکاف در جامعه اسلامی موجب زبونی و ضعف می‌شود؛ تاثیر وحدت بین مسلمانان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی موجب نیل به آرمان‌ها و اهداف بزرگ خواهد شد.

امروز مسئله فلسطین، به‌ویژه وضعیت مردم غزه، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسلمانان جهان محسوب می‌شود، مقاومت مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی وحدت بخش جوامع اسلامی بوده، به نحوی که اینک قضیه فلسطین و مظلومیت غزه به عنوان یک عامل محوری وحدت اسلامی مطرح است.

مقاومت فلسطین وحدت‌بخش مذاهب اسلامی

وحدت مسلمانان شاه کلید حل مسئله جهان اسلام است 

 

علی اکبر اسفندیار در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «تهران نیوز»، اظهار کرد: پیامبر اسلام پیامبر اخلاق و مهرورزی است و الگوی کامل برای همه نسل ها در جهان می‌باشد، یکی از ویژگی‌های اخلاقی جامعه اسلامی، برادری بین مسلمانان است. 

 

وی گفت: مسلمانان باید نسبت مسائل و مشکلات یکدیگر در جوامع اسلامی دغدغه داشته و برای رفع آن تلاش کنند، همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جامعه اسلامی، دارا بودن زبان یکسان و واحد در مقابل دشمنان و مستکبران است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه با بیان اینکه امروز جهان اسلام شاهد یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ است، افزود: وحدت مسلمانان شاه کلید حل مسئله جهان اسلام است، امروز تفکر صهیونیستی آمریکایی برخی حکام عربی و دوستی با رژیم صهيونيستی و کشورهای اروپایی و آمریکایی آنقدر جسارت داد تا آن‌ها هرگونه ظلم و جنایتی علیه مسلمانان مظلوم غزه انجام دهند.

 

اسفندیار تاکید کرد: اگر مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی باهم متحد شود و وحدت کلمه داشته باشند تمامی نقشه‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد و در تمامی زمینه ها ناکام خواهند ماند.

 

مقاومت غزه تبدیل به محور وحدت میان مسلمانان و آزادی خوان جهان شده است

 

وی با اشاره به نقش دشمنان در تفرقه‌افکنی میان مسلمانان، عنوان کرد: شکاف میان مسلمانان ترفندی است که دشمنان از صدر اسلام تاکنون برای اهداف خود استفاده کردند، تفرقه یک امر شیطانی و در مقابل تفرقه، وحدت قرار دارد، وحدت یک نعمت الهی است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه یادآور شد: تبلیغات رسانه‌ای فرقه های مختلف شیعی و سنی در ۵۰ سال اخیر با حمایت مالی انگلیس و برخی کشورهای غربی، از نشانه‌های تفرقه افکنی دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

 

اسفندیار خاطرنشان کرد: امروز مقاومت مردم غزه علاوه بر اینکه محور وحدت میان مسلمانان جهان است، محور وحدت بین آزادی خواهان جهان هم قرار دارد، ثمره تقویت این وحدت ان شاءالله پیروزی مردم مظلوم غزه بر محور شرارت خواهد بود.

مقاومت فلسطین وحدت‌بخش مذاهب اسلامی

سراسر دین اسلام رحمت، مهربانی و عطوفت است

 

همچنین حجت الاسلام داود رضوانی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: مسلمانان به روش و سیره پیامبر اسلام (ص) به عنوان یک الگوی قرآنی نگاه می‌کنند و بر اساس آن بین خود تعامل دارند، همانطور که خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «اگر پیامبر(ص) در مواجهه با مردم با رافت و عطوفت برخورد نمی‌کرد اطراف او جمع نمی شدند»، بر این اساس مردم حول رهبری جمع می‌شوند که دارای رحمت و مهربانی باشد.

 

وی تصریح کرد: سراسر دین اسلام رحمت، مهربانی و عطوفت است؛ اصل بر این است که انسان‌ها به عنوان آفریده‌های خداوند متعال مسیر هدایت را در پیش گیرند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه در خصوص وظایف مسلمانان در قبال تفرقه افکنی استکبار، گفت: مسلمانان باید دشمن شناس باشند و باید بدانند چه کسی خیرخواه آن‌هاست؛ مسلمان واقعی کسی است که خود را در رنج می‌اندازد تا دیگران در رفاه باشند؛ آن چه جامعه اسلامی را در برابر مشکلات بیمه خواهد کرد پایبندی به اصول اسلامی و سیره پیامبر(ص) است.

 

وحدت میان مسلمانان سبب پیروزی مردم غزه خواهد شد

 

وی با بیان اینکه وحدت موجب حفظ جوامع اسلامی خواهد شد، تاکید کرد: دشمنان ما با اسلام مخالفند؛ اگر بین شیعه و سنی اختلاف نباشد جامعه قرآنی و اسلامی محقق خواهد شد؛ راه سعادت بشر نیز همین است؛ دموکراسی ترین و عدالت گسترترین دین، دین اسلام است.

 

حجت الاسلام رضوانی در ادامه با اشاره به نقش مقاومت مردم فلسطین در تحکیم وحدت اسلامی بیان کرد: بیت المقدس برای همه ادیان الهی مکان مقدسی است که متاسفانه رژیم منحوس صهیونیستی تنها به دنبال اهداف دنیوی است، امروز فلسطین متعلق به همه مسلمانان جهان است، همه مسلمانان بر خود واجب می‌دانند که حقوق این مردم مظلوم را از دشمنان پس بگیرند.

 

وی تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی موجب تغییر رفتار استکبار و کشورهای سلطه‌گر شده و می‌تواند گامی در راستای پایان جنگ و پیروزی مردم مظلوم غزه و فلسطین باشد.

 

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از