حالت تاریک
چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403
فرمانده سپاه فیروزکوه خبر داد:

فیروزکوه نماینده ۱۳۴ شهید در کنگره شهدای تهران

فیروزکوه نماینده  ۱۳۴ شهید در کنگره شهدای تهران

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه گفت: در کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران شهرستان فیروزکوه افتخار دارد با ۱۳۳ شهیدی که تقدیم انقلاب کرده، شرکت کند.

محسن رحیمی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: در این کنگره که در روز سوم خرداد ماه ۱۴۰۳ در مرقد حضرت امام خمیتی (ره) برگزار می‌شود، شهرستان فیروزکوه این افتخار را دارد با ۱۳۴ شهیدی که تقدیم انقلاب کرده است، شرکت نماید.

وی با بیان اینکه یاد و نام شهدا باید حفظ و منتشر شود، افزود: برای انتقال پیام، یاد و نام شهدا و ترویج سبک‌ زندگی شهدای بزر برنامه‌هایی در راستای این امر برگزار شد از جمله برگزاری قریب به ۶۰ یادواره شهدا و نزدیک به ۵۰ طرح شهیدپژوهی در شهرستان صورت گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه بیان کرد: یادواره شهدای روحانی، یادواره بانوان شهید، یادواره شهدای دانش‌آموز، یادواره شهدای محلات، ویژه برنامه‌های آبروی محله از دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا برگزار شده است.

رحیمی عنوان کرد: جلساتی در سطح شهرستان با حضور فرماندار و دیگر مسئولان برگزار و هماهنگی‌های لازم برای اجرای دیوارنگاره‌ها با عکس و تمثال شهدا انجام شده است، همچنین به همت شهرداری فیروزکوه سردیس سردار شهید قاسم سلیمانی در سطح شهرستان نصب شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مهمترین هدف از برگزاری این کنگره حفظ و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و انتقال آن به نسل آینده و آیندگان است، تاکید کرد: تلاش برای تدوین و تهیه اقدامات و ویژه برنامه‌هایی مناسب در راستای معرفی شهدای گرانقدر تا شروع کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران انجام می‌شود.

گفتنی است، شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده‌ و از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود، این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس ۴۸۲ شهید تقدیم انقلاب کرد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از