حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرماندار فیروزکوه خبر داد:

صدور اخطار برای مشترکان پرمصرف آب

صدور اخطار برای مشترکان پرمصرف آب

فرماندار فیروزکوه گفت: مدیریت و نظارت بر وضعیت بهره‌برداران غیرمجاز آب و ارسال اخطاریه برای مشترکان پرمصرف برای مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، محمد حیدری‌منش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حریم کیفی مسیل آب در شهرستان حذف می‌شود و با این مصوبه مشکلات زیادی حل می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از شهروندان پیگیر دریافت جواز ساخت و ساز بودند و در برخی از موارد مشکلاتی را در حوزه حریم کیفی آب داشتند.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: با پیگیری‌هایی که از طریق مجموعه‌های مختلف شهرستان صورت گرفت و به استانداری تهران منعکس شد و با کمک و همراهی استانداری حریم کیفی برای مسیل‌ها در سطح شهرستان‌ها حذف شد.

حیدری‌منش توضیح داد: پیش از این حریم کیفی مسیل‌ها و حریم حفاظتی که برای رودخانه‌ها ۲۲ و نیم متر بود که با مصوبه جدید این حریم به ۷ و نیم متر تقلیل داده شده است.

وی ادامه داد: حریم حمایتی هم به جای ۷ و نیم متر در کنار رودخانه‌ها به ۲۲ و نیم متر افزایش پیدا کرد و مجموعا ۳۰ متر حریم برای رودخانه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: پیش از این حریم حفاظتی رودخانه‌ها ۸۰ متر بود که به ۳۰ متر تقلیل پیدا کرده است و امور آب شهرستان و اداره محیط زیست موظف هستند که در پاسخ به استعلامات مصوبه جدید را ملاک عمل قرار بدهند.

حیدری‌منش با بیان اینکه حریم و بستر رودخانه مسئله توسعه روستا و شهر هست، توضیح داد: با مصوبه جدید در حوزه ضابطه ۷۸۲ حریم کیفی رودخانه‌ها، بخش عمده دغدغه روستائیان در حوزه حریم کیفی و حریم حفاظتی روستائیان در حوزه ساخت و ساز رفع می‌شود.

وی ادامه با اشاره به سایر مشکلات روستائیان توضیح داد: برای رفع مشکل آب شرب روستایی به ویژه روستاهای شهرآباد و بهین لازم است تدابیری اندیشیده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: بخشی از پوشش انهار در طی سال‌های گذشته انجام شده و توصیه می‌شود با اعتبار محدود با قید فوریت عملیات اجرایی سایر بخش‌ها نیز اجرا و انجام شود.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از