حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
رئیس اداره ورزش و جوانان ری خبر داد:

برگزیدگان المپیادهای روستایی در مسیر ورزش قهرمانی

برگزیدگان المپیادهای روستایی در مسیر ورزش قهرمانی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری با اشاره به برگزاری سه دوره المپیاد ورزش روستایی در شهرستان ری، گفت: در این مسابقات استعدادهای ورزشی کشف و به هیأت‌های ورزشی معرفی می‌شوند.

حسین یوسف‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: طی امسال سومین دوره المپیاد ورزش روستایی با حضور ۵۰ روستا و مشارکت ۵ هزار ورزشکار و عوامل اجرایی با هدف استعدادیابی و ایجاد شور و نشاط برگزار شد.

وی عنوان کرد: با برگزاری المپیادهای روستایی و کشف استعدادهای ورزشی در سنین نوجوانان و جوانان، این ورزشکاران در المپیادهای ورزشی معرفی و توسط هیأت‌های ورزشی و لیگ‌های پایه جذب شده‌اند.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد این ورزشکاران جذب تیم‌ها و هیأت‌های ورزشی شده‌اند که با این امر استعدادیابی و هدف برای ما طر برگزاری این المپیادهای روستایی محقق شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری برگزاری المپیادهای ورزش روستایی در این شهرستان را در سطح کشور بی‌نظیر خواند و بیان کرد: المپیاد ورزشی در این سطح تا به امروز در هیچ کجای کشور برگزار نشده است.

یوسف‌زاده عنوان کرد: در اولین دوره این المپیاد با حضور ۲۰ روستا و مشارکت یکهزار ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی برگزار و دومین دوره المپیاد ورزشی روستایی در سال ۱۴۰۱ با حضور ۴۰ روستا و مشارکت ۳ هزار ورزشکار در ۲۳ رشته ورزشی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در سومین دوره برگزاری این المپیاد در سال ۱۴۰۲، با توجه به برگزاری این المپیاد در دوره‌های قبل و آشنایی روستاها با استقبال خوبی مواجه شدیم، به طوریکه در این دوره ۵ هزار ورزشکار با مشارکت ۵۰ روستا، در ۲۷ رشته ورزشی در المپیاد حضور داشتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری افزود: بیشترین استقبال در سومین دوره المپیاد ورزش روستایی را در رشته‌های فوتسال، تکواندو، کاراته، والیبال، کشتی و رشته‌های بومی محلی شاهد بودیم.

یوسف‌زاده ادامه داد: البته در روستاهای مختلف استقبال از رشته‌های ورزشی متفاوت بود‌ که بخشی از آن به زیرساخت‌های روستاها برمی‌گردد، ما شاهد رشد زیرساخت‌های ورزشی پس از برگزاری این المپیادها توسط دهیاری‌ها بودیم و نتایج خوب و ملموسی نیز در پی داشت.
 
وی با بیان اینکه خروجی تداوم برگزاری المپیادهای روستایی را می‌توان در سال‌های آینده در لیگ‌های برتر و پایه مشاهده کرد، گفت: افتخارآفرینی برای شهر و کشورمان توسط این ورزشکاران که در آینده کسب خواهند کرد، همان هدف ما از برگزاری این دوره‌های المپیاد ورزشی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از