حالت تاریک
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

حضور ۶ هزار ورزشکار در المپیاد ورزش ری

حضور ۶ هزار ورزشکار در المپیاد ورزش ری

چهارمین المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری که با حضور ۶ هزار ورزشکار به مدت ۱۴ روز برگزار شده بود، امروز با معرفی برترین‌ها در مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، توجه به موضوع استعدادیابی و کشف توانمندی‌های ورزشی همواره یکی موضوعات مورد تأکید بوده و زمینه‌ساز پرورش قهرمانان و مدال‌آوران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خواهد بود.

از سویی توجه به پتانسیل‌های ورزشی در حوزه روستایی همواره مورد غفلت قرار گرفته و بسیاری از استعدادهای جوانان و نوجوانان روستایی آنگونه که باید شناخته و یا در مسیر ورزش قهرمانی هدایت نشده است، حال آنکه این مناطق به ظاهر کم‌برخوردار گنجینه‌هایی از ظرفیت‌های ناب ورزشی بوده و می‌توانند قهرمانان بسیاری را به جامعه ورزش کشور تحویل دهند.

بر این اساس اهمیت برگزاری رقابت‌های ورزشی در بین ورزشکاران روستایی بر کسی پوشیده نیست، اگرچه تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته و می‌گیرد، اما حقیقت آن است که به تناسب وفور استعدادهای جوانان و نوجوانان مکفی نیست.

با توجه به اهمیت موضوع، اداره ورزش و جوانان شهرستان ری چهار سال متوالی است که با همکاری بخشداران، دهیاران، مسئولان و رؤسای هیأت‌های ورزشی المپیاد ورزش روستایی را با مشارکت و حضور گسترده چند هزار نفری ورزشکاران برگزار می‌کند.

در این راستا امسال چهارمین المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری با مشارکت بسیار فعال ورزشکاران برگزار شد و به گفته مسئولان امر، قرار است در سال‌های آینده نیز استمرار داشته باشد.

حضور ۶ هزار ورزشکار در المپیاد ورزش ری

حضور ۶ هزار ورزشکار در المپیاد ورزش روستایی ری 

رئیس اداره ورزش و جوانان ری با اشاره به برگزاری اختتامیه چهارمین دوره المپیاد ورزش روستایی این شهرستان در بخش خاوران، از این المپیاد به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی روستایی در سطح استان تهران یاد کرد.
حسین یوسف‌زاده گفت: در این دوره از مسابقات که با مشارکت بیش از ۴۰ روستا برگزار شد، ۲۸ روستا موفق کسب مقام و مدال شدند و چهار روستای عباس‌آباد علاقبند از بخش خاوران، فیروزآباد از بخش قلعه‌نو، چهل قز از بخش خاوران و گل‌حصار از بخش کهریزک به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم را کسب کردند. 
وی بیان کرد: چهارمین دوره المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری با حضور بیش از ۶ هزار ورزشکار طی ۱۴ روز در ۲۹ رشته ورزشی شامل ۱۵ رشته مختص مردان و ۱۴ رشته مختص بانوان برگزار شد. 
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری تأکید کرد: امروز و در اختتامیه چهارمین دوره المپیاد ورزش روستایی از برندگان این دوره از مسابقات تجلیل به عمل می‌آید، این رویداد در چهار سال متوالی به عنوان رویداد بزرگ در سطح استان تهران برگزار شده است. 
یوسف‌زاده تصریح کرد: اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برگزاری این دوره از المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری با مشارکت دهیاران و بخشداران تامین شده است.
وی با اشاره به برگزاری این دوره از المپیاد در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان، عنوان کرد: در برخی از رشته‌های ورزشی مانند شطرنج و دارت حضور افراد به صورت آزاد بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری افزود: هدف از برگزاری این المپیادهای ورزشی، استعدادیابی از میان شرکت‌کنندگان است و استعدادهای شناسایی شده به تیم‌ها و هیأت‌های ورزشی معرفی می‌شوند و در این راستا چهار روستا به عنوان نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برای شرکت در مسابقات ورزشی معرفی شده‌اند.

حضور ۶ هزار ورزشکار در المپیاد ورزش ری

المپیادهای روستایی کانون شناسایی قهرمانان ورزشی هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: عدالت در بستر ورزش به دلیل کم‌توجهی به ورزش در حوزه روستایی در دستور کار قرار گرفته است.
علی جوادی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به عدالت در بستر ورزش و بسط و توسعه این مهم نباید هیچ نقطه‌ای از این مرز و بوم از استعدادیابی، تحرک اجتماعی و استعدادسازی مغفول بماند.
وی برگزاری مسابقات المپیاد ورزش روستایی را یکی از بسترهای تحقق دستیابی به عدالت در حوزه ورزش خواند و ادامه داد: چهارمین دوره المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری با این هدف برگزار شده است. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تأکید کرد: بسیاری از ورزشکاران حاضر در تیم‌های ملی و رده‌های مختلف از  مناطق روستایی و به ظاهر کم‌برخوردار، اما سرشار از استعداد و ظرفیت‌های ورزشی شناسایی شده‌اند.
جوادی افزود: دو بوکسور مدال‌آور در مسابقات جوانان آسیا در المپیاد ورزش روستایی سال گذشته شناسایی و پس از پرورش توسط مربیان به تیم ملی ورود پیدا کرده‌اند، شناسایی استعدادهای ورزشی و حضور آن‌ها در مسابقات کشوری و ملی نشان می‌دهد در صورت گسترش پهنه برنامه‌ریزی و مغفول نماندن هیچ نقطه‌ای، رشد قهرمانان در حوزه‌های مختلف ورزشی امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری دو دستاورد به دنبال داشته است، عنوان کرد: این دستاوردها شامل توسعه نشاط اجتماعی و تحرک ورزشی و استعدادیابی در بستر ورزش در رشته‌های المپیکی است. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در دو گروه مردان و بانوان با حضور شرکت‌کنندگانی از ۲۰ رشته ورزشی، برای ادامه برگزاری این دست مسابقات در سال‌های آینده ابراز امیدواری کرد.

حضور ۶ هزار ورزشکار در المپیاد ورزش ری

قهرمانی ورزشکاران روستای عباس‌آباد علاقبند در المپیاد ورزش روستایی

مسئول ورزش روستای عباس‌آباد علاقبند گفت: طی چهار سال برگزاری المپیاد ورزش روستایی در شهرستان ری، دهیاری این روستا با حمایت از ورزشکاران تجهیزات، سالن ورزشی و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار داده است.
حسین هاشمی، حمایت مسئولان را زمینه‌ساز ایجاد انگیزه بیشتر در بین ورزشکاران روستای عباس‌آباد علاقبند و قهرمانی آنان در چهارمین دوره المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری دانست.
وی تصریح کرد: ورزشکاران این روستا در اغلب رشته‌های ورزشی همچون کشتی، آمادگی جسمانی، کاراته و ... به عنوان نفرات برتر معرفی شده و در مجموع عنوان قهرمانی این المپیاد را کسب کرده‌اند.  
مسئول ورزش روستای عباس‌آباد علاقبند با اشاره به حضور قریب به ۱۶۰ ورزشکار این روستای در چهارمین المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری، ادامه داد: این ورزشکاران در این دوره از مسابقات موفق به کسب ۱۷ مدال طلا، ۶ نقره و ۱۱ برنز در رشته های ورزشی مختلف شدند.
هاشمی بیان کرد:  این دوره از مسابقات از کیفیت بالاتری در مقایسه با سال‌های قبل برخوردار بود و ورزشکاران با انگیزه بالا در طول سال خود را برای شرکت در این المپیاد آماده کردند.
وی افزود: برگزاری مسابقاتی از این دست بستری است برای دیده شدن ورزشکاران روستایی تا بتوانند در آینده در تیم‌های ملی و حوزه‌های برتر شرکت کنند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از