حالت تاریک
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن تهران نیوز | tehrannews هستید؟
روابط عمومی آینه عملکرد، رسانه پل اعتماد مردم
فرماندار شهرستان شهریار مطرح کرد:

روابط عمومی آینه عملکرد، رسانه پل اعتماد مردم

فرماندار شهرستان شهریار، با تأکید بر نقش حیاتی روابط عمومی، آن را بازتاب‌دهنده عملکرد دستگاه‌ها و عامل اعتمادسازی میان مردم و نظام دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، ظهر امروز سجاد برنجی در نشست با مسئولان روابط عمومی ادارت شهرستان شهریار در سالن شهید صدرزاده فرمانداری، در سخنانی صریح و روشن، به نقش حیاتی روابط عمومی در پیشبرد اهداف نظام اداری و ارتباط با مردم پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی آینه تمام‌نمای عملکرد سازمان در برابر افکار عمومی است، گفت: قدرت یا ضعف روابط عمومی، موفقیت یا شکست یک مجموعه را رقم می‌زند.

فرماندار شهریار، مدیر موفق را کسی دانست که شخصاً برای روابط عمومی وقت می‌گذارد و آن را بخشی جدی از مأموریت سازمانی خود تلقی می‌کند و اظهار داشت: متاسفانه در برخی سازمان‌ها، روابط عمومی به یکی از کارمندان با چند وظیفه واگذار می‌شود که این نشانه بی‌درکی از واقعیت و اهمیت جایگاه روابط عمومی است.

برنجی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های تخصصی‌تر، مشکلات روابط عمومی پررنگ‌تر است، افزود: عملکرد برخی دستگاه‌ها ضعیف است، اما به دلیل نبود ارتباط درست با جامعه، این ضعف پنهان می‌ماند. در ارزیابی عملکردها باید نظرات جامعه و مردم مدنظر قرار گیرد، به‌ویژه در ارزیابی دهیاران و شوراها.

وی تاکید کرد: روابط عمومی بخشی از رسانه است و رسانه بدون اعتماد معنا ندارد. بزرگ‌ترین آفت روابط عمومی‌ها مجیزگویی و تملق است که وجه مدیر را نابود می‌کند. مخاطب امروز به‌قدری هوشیار است که با دیدن یک تصویر، به وضعیت درونی آن مجموعه پی می‌برد.

رسانه‌های محلی؛ سکوی ارتباطی جدی با جامعه

فرماندار شهریار با اشاره به لزوم تعامل مستمر و حرفه‌ای روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه به‌ویژه رسانه‌های محلی گفت: باید مدیران را به سمت تقویت روابط عمومی سوق دهیم، تا ارتباط مستقیم و موثر با رسانه‌ها داشته باشند. رسانه‌های محلی گرچه شاید در جزئیات دقت نکنند، اما مخاطبان گسترده‌ای دارند و باید به عنوان سکوی ارتباطی جدی با جامعه مورد توجه قرار گیرند.

برنجی با تاکید بر اینکه رسانه سالم باید دنبال جلب اعتماد و مخاطب باشد، ادامه داد: عملکرد ضعیف روابط عمومی‌ها به مدیران بازمی‌گردد و مقصر اصلی در این زمینه مدیران هستند. بی‌توجهی به نقش روابط عمومی باعث می‌شود عملکرد نظام و دولت به درستی دیده نشود و موجب شکل‌گیری بحران ناکارآمدی شود.

در پایان، وی از دو طرح مهم در سطح شهرستان شهریار خبر داد و تاکید کرد: طی دو هفته اخیر، دو اقدام جدی در مورد قطع انشعابات غیرمجاز برق و آب و بازدید و بررسی تخلفات نانوایی‌ها در دستور کار قرار گرفته است. این اقدامات پاسخی به مطالبه جدی مردم هستند و به طور ویژه پیگیری خواهند شد.

فرماندار شهرستان شهریار در پایان بار دیگر بر تعامل مثبت و سالم با اصحاب رسانه و ایجاد اعتماد دوسویه تاکید کرد و یادآورشد: رسانه پل ارتباطی اصلی ما با مردم است و روابط عمومی‌ها باید با رسانه‌ها در تعامل مستمر باشند تا فعالیت‌های نظام و دولت به خوبی برای جامعه بازتاب یابد.

انتهای خبر/*

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!