حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
استاندار تهران:

دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند

دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند

استاندار تهران گفت: باید با شناسایی دانش‌آموزان محروم از تحصیل، امکان حضور آنان در مدارس فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، علیرضا فخاری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ملارد با تأکید بر ضرورت شناسایی دانش‌آموزان محروم از تحصیل، اظهار کرد: این روند باید برای شناسایی این افراد و فراهم کردن شرایط تحصیل آن‌ها استمرار یابد.

وی پویایی و شکوفایی کشور را مرهون دانش و دانش‌آموزی خواند و بیان کرد: بر اساس رهنمود امام خمینی (ره)، باید جبران بی‌سوادی را در دستور کار جدی قرار دهیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بایستی دانش‌آموزان که به دلایل اقتصادی امکان تحصیل نداشته و از آموزش بازمانده‌اند، شناسایی و به ادارات آموزش و پرورش معرفی شوند، تا در سال جدید از خدمات تحصیلی استفاده کرده و به دلایلی اینچنینی از آموزش محروم نمانند.

فخاری با اشاره به اجرای دوره شهید همت و جذب ۵ هزار معلم ابتدایی، افزود: طرح توانمندسازی و توان‌افزایی نیروی انسانی در اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و بایستی استمرار یابد.

وی بر ضرورت حل عمده مشکلات پیش روی آموزش و تحصیل دانش‌آموزان تأکید و عنوان کرد: باید به منظور توسعه فضاهای آموزشی، رفع مشکل نمازخانه‌های مدارس و ترویج فرهنگ نمازخوانی در مدارس،  باید بودجه مورد نیاز برای تأمین این نیازها به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود.

استاندار تهران احداث اردوگاه دانش‌آموزی را یکی از موارد مورد تأکید شهید رئیسی برشمرد و افزود: بایستی همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به منظور تحقق این مهم پای کار بیایند.

فخاری با استقبال از پیشنهاد حضور مبلغان در برگزاری نماز جماعت در مدارس، گفت: اجلاسیه سراسری نماز دی‌ماه امسال در مشهد مقدس بایستی با محوریت تولیدمحتوا در زمینه نوآوری و شگفتی در این موضوع برگزار شود.

وی با تأکید بر حل مشکلات انشعاب مدارس تا در زمان باقیمانده تا شروع سال تحصیلی، اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز به منظور پرداخت حق انشعاب باید هرچه سریعتر تأمین شده و برای شروع سال تحصیلی در مدارس، مشکلی در زمینه حضور دانش آموزان در مدارس نداشته باشیم.

استاندار تهران همچنین به موضوع تحصیل دانش آموزان اتباع اشاره و تاکید کرد: سهم این دانش آموزان در نظام آموزش و پرورش باید ۱۰ درصد بوده و با توجه به اینکه همین میزان از درصد یارانه دولت صرف تهیه کتاب و وسایل آموزشی دانش آموزان اتباع می‌شود، موضوعات مرتبط با تحصیل این دانش‌آموزان باید تعیین تکلیف شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از