حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر خبر داد:

جمع‌آوری ۱۵ واحد آلاینده در اسلامشهر

جمع‌آوری ۱۵ واحد آلاینده در اسلامشهر

رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر گفت: ۶۹۵ مورد پایش محیط زیستی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی و جمع آوری ۱۵ واحد آلاینده و غیرمجاز اسلامشهر در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حمیده خدنگی اظهار کرد:  طی گشت و پایش‌های زیست محیطی، کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره در سال ۱۴۰۲ از ۲۹۳ خروجی سیستم تصفیه خانه فاضلاب واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی نمونه‌برداری شد.

وی با اشاره به لزوم نظارت مستمر بر عملکرد محیط زیستی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی، بیان داشت: در طول سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۹۵ مورد پایش محیط زیستی از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی صورت پذیرفت که این امر منجر به صدور ۳۷۷ مورد اخطاریه قانونی برای واحدهای آلاینده شد. 

رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر افزود: در همین راستا، برخی از این واحدهای پایش شده نیز به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و تداوم آلودگی به مراجع قضایی معرفی و مسئولان واحدهای متخلف تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

خدنگی با اشاره به اینکه طی این مدت سه واحد آلاینده به دلیل آلودگی شدید پلمب شده است، اضافه کرد: همچنین ۱۵ واحد غیرمجاز نیز به دلیل ایجاد آلایندگی و رعایت نکردن ضوابط محیط زیستی، پس از پیگیری کارشناسان اداره و اقدامات قضایی صورت گرفته جمع،آوری و ۶۷ واحد جدید نیز شناسایی شدند.

 وی گفت: بیش از ۵۴ مورد پیگیری حقوقی صورت پذیرفته که حاصل آن صدور ۱۳ رأی دادگاه، هفت فقره اعلام جرم و پرداخت حدود ۴۰۴ میلیارد ریال جریمه نقدی توسط محکومان در حق صندوق دولت و جرایم محیط زیست است.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه نظارت بر بارگیری صحیح و انتقال پسماندهای ویژه حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی نیز توسط کارشناسان این اداره صورت می‌گیرد، افزود: در خصوص انتقال و امحاء پسماندهای ویژه در سال ۱۴۰۲ می‌توان به نظارت بر بارگیری بیش از ۱۵۶ تن پسماندهای ویژه، دارویی و شیمیایی واحدهای بیمارستانی و انبارهای نگهداری و پخش دارو و همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی اشاره کرد.

خدنگی با اشاره به افتتاح سه خانه محیط زیست شهرستان اسلامشهر، یادآور شد: راه‌اندازی و گسترش خانه‌های محیط زیست در راستای تحقق شعار محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه، با هدف ایجاد فضایی فرهنگی و پرنشاط و فراهم آوردن زمینه حضور داوطلبانه و مؤثر مردم در عرصه حفظ محیط زیست با تعامل و همکاری دستگاه های مربوطه از اهم برنامه های اجرایی این اداره در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از