حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
مدیر جهاد کشاورزی ری خبر داد:

تولید ۳۶۰ هزار تُن ذرت در ری

تولید ۳۶۰ هزار تُن ذرت در ری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ری گفت: متوسط تولید ما در ذرت علوفه‌ای حدودا ۶۰ تن در هکتار است و تا ۱۰۰ تن هم گاهی میزان برداشت در سطح شهرستان داشته‌ایم.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به دو محصول پر کشت گندم و ذرت علوفه‌ای در سطح شهرستان ری، اظهار کرد: گندم به دلیل استراتژیک بودن و ذرت علوفه‌ای به دلیل نیاز بالای شهرستان بالاترین میزان سطح زیر کشت در شهرستان را دارند.

وی عنوان کرد: در زمینه کشت ذرت علوفه‌ای با توجه به قطب دامپروری بودن و نیاز شهرستان ری به ذرت علوفه‌ای، با توجه به سود بالا و درآمد بسیار خوب آن، کشاورزان به کشت محصولات علوفه‌ای به ویژه ذرت مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری بیان کرد: متوسط تولید ذرت علوفه‌ای حدود ۶۰ تُن در هکتار است که گاهی میزان برداشت در هر هکتار در اراضی شهرستان ری تا ۱۰۰ تُن هم افزایش می‌یابد.

عابدی افزود: متوسط برداشت گندم نیز ۵ تُن در هکتار است که گاهی به  دو برابر یعنی ۱۰ تُن در هکتار نیز می‌رسد و این دو محصول بیشترین سطح کشت و تولید در بین محصولات کشاورزی در سطح شهرستان ری را دارند.

وی تأکید کرد: حدود ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح شهرستان ری وجود دارد که انواع محصولات کشاورزی در آن‌ها کشت می‌شود، بخشی از این اراضی برای کشت گندم، جو، سبزی و صیفی و ...اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به دو نوع کشت مقرون به صرفه و تخصصی در اراضی این شهرستان، ادامه داد: جو، گندم، کلزا، سبزی و صیفی‌جات کشت‌های مقرون به صرفه هستند، گاهی نیز کشاورزان با کشت‌ محصولاتی که در آنها تخصص دارند، سود خود را بر این نوع محصولات متمرکز می‌کنند.

عابدی گفت: ۱۲ تا ۱۵ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم و بخشی دیگر برای جو، کلزا و ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است، رغبت کشاورزان به کشت گندم به دلیل اقتصادی و استراتژیک بودن و از سویی کشت پائیزه است که می‌توانند با حداقل آب در فصل پاییز محصولی را تولید و برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰۰ هزار تُن گندم از سطح زمین‌های زیر کشت برداشت می‌شود، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۴۵ تا ۵۰ هزار تُن از گندم تولید شده در قالب نرخ خرید تضمینی توسط دولت خریداری شد که حدود ۵۰ درصد از مجموع میزان تولید گندم کشاورزان در شهرستان ری بود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از