حالت تاریک
پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403
شهردار قیامدشت خبر داد:

تصویب ۳۶۰ میلیارد تومان بودجه برای قیامدشت

تصویب ۳۶۰ میلیارد تومان بودجه برای قیامدشت

شهردار قیامدشت با اشاره به اعتبار کل بودجه شهرداری قیامدشت در سال ۱۴۰۳، گفت: ۶۸ درصد بودجه به پروژه‌های عمرانی و ۳۲ درصد به هزینه‌های جاری اختصاص داده شده است.

حسین ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ مصوبه بودجه شهرداری قیامدشت ۲۴۰ میلیارد تومان بود که نه تنها این‌  مبلغ محقق شد بلکه ۱۵ میلیارد تومان نیز مازاد بر آن کسب درآمد داشتیم و ۶۲ درصد این اعتبار به عملیات‌‌های عمرانی و ۳۸ درصد به بودجه جاری شهرداری تخصیص داده شده بود.

وی با بیان اینکه، برای این میزان مازاد درآمد با مجوز شورای شهر قیامدشت در اوایل سال ۱۴۰۳ اقدامات عمرانی انجام خواهیم داد، افزود: طبق قانون، شهرداری‌ها مجاز هستند ۴۰ درصد هزینه‌ها را صرف بخش عمرانی و ۶۰ درصد را صرف موارد جاری شهر نمایند و اکثر شهرداری‌های استان تهران بیش از ۷۰ درصد بودجه را صرف هزینه‌های جاری و ۳۰ درصد را صرف هزینه‌های عمرانی می‌کنند.

شهردار قیامدشت بیان کرد: تعداد پروژه‌های عمرانی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده، ۶۰ پروژه و با تخمین هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان است و تعداد پروژه‌های نیمه تمامی که از سال ۱۴۰۲ باقی‌مانده هفت پروژه است که بیش از ۲۲ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌‌شده تا بتوان آن‌ها را به پایان رساند.

ترکاشوند با اشاره به تعدادی از پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ توانستیم پروژه‌هایی از جمله افتتاح بوستان افرا با اعتباری بالغ بر۱۵ میلیارد تومان در یک عرصه ۲۵ هزار متری، بلوار شهید زمانی‌نیا با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به عنوان کریدور جنوبی شهر قیامدشت افتتاح کنیم. همچنین معبر سادات در بخش جنوبی شهر قیامدشت، با افتتاح این پروژه شکل مناسب‌تری پیدا کرد و در دسترس شهروندان قرار گرفت.

وی بیان داشت: به منظور افزایش سرانه آموزشی در قیامدشت، شهرداری زمینی با عرصه‌ای بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ متر و مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در اختیار خیر مدرسه‌ساز قرار داد و اکنون هنرستان فخرصادق با هزینه‌ای حدود ۳۰ میلیارد تومان برای سال تحصیلی جدید پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

شهردار قیامدشت تاکید کرد: در این فضای آموزشی۳۷۰ دانش‌آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند و به منظور افزایش نشاط بصری دانش‌آموزان، محوطه‌سازی‌های پیرامون این مدرسه نیز توسط شهرداری انجام شده است.

ترکاشوند عنوان کرد: محل احداث بلوار صارمی، حدفاصل بلوار شهید سلیمانی تا حریم شهر که به محله حصار امیر و شهرک انقلاب متصل می‌شود و یکی از نقاط حادثه‌خیز بود، با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و به طول یک کیلومتر، تعریض، بازسازی و رفیوژ جدید به همراه روشنایی این بلوار انجام شد که در کاهش چشمگیر تصادفات و افزایش ایمنی این منطقه موثر بود.

وی با اشاره به نخستین پروژه پایش تصویری در این شهر، گفت: این پروژه در عرصه‌ای یک هزار متری با ۹ متر فیبر نوری و با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان انجام شد و در دهه فجر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید. 

شهردار قیامدشت در همین رابطه افزود: این پروژه جهت کنترل موضوعات امنیتی ترافیکی و کاهش معضلات آن راه‌اندازی شد و به صورت ۲۴ ساعته، رصد می‌شود. 

ترکاشوند در پایان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۵۰ پروژه مختلف در قیامدشت به سرانجام رسیده است که مردم از خدمات این پروژه‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم بهره‌مند شده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از