حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدرس دانشگاه شاهد تهران مطرح کرد:

تحقق شعار توحیدی در سایه قیام عاشورا

تحقق شعار توحیدی در سایه قیام عاشورا

مدرس دانشگاه شاهد تهران، قیام حضرت سیدالشهداء (ع) را قیامی بر اساس عقل و فطرت خواند و گفت: پیاده‌روی اربعین اختصاص به دین اسلام و یا حتی مذهب تشیع ندارد.

مهدی نادی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: آن چیزی که جوهره قیام امام حسین (ع) را به همه دنیا نشان می‌دهد، روح آزادی و آزادگی است که انسان را در مسیر دفاع از خانواده، آزادی انسان‌ها و روح مروت و آزادگی در بین مردم تقویت می‌کند.

وی با اشاره به آخرین منشور انسانیت امام حسین (ع) خطاب به پیروان آل ابی‌سفیان که در آن اعلام شده بود، «اِن لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعادَ کونوا احراراً فی دنیاکم»، عنوان کرد: این نشان‌دهنده آن است که نه دین و مذهب، بلکه موضوع انسانیت، شرافت و مدنیت انسان است، چرا که روح آزادگی و احترام به انسانیت اختصاص به هیچ دین، مذهب و گروهی ندارد.

مدرس دانشگاه شاهد تهران خاطرنشان کرد: شخصی در هند در مطالعات خودش این مکتب را یافته و با تمسک و توسل به آن کشوری مانند هندوستان را نجات می‌دهد و ثابت می‌کند انسانیت ربطی به مذهب، دین و آئین نداشته بلکه به جوهره وجود، روح آزادگی و آزادمردی برمی‌گردد.

نادی تأکید کرد: انسان‌های زیادی با الگوگیری از این نگاه و حرکت امام حسین (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و هر پرچمی که برافراشته می‌شود، این شعار توحیدی را به جهان اعلام می‌کند که هر انسان آزاده‌ای در هر کجای دنیا می‌تواند زیر پرچم انسانیت و آزادگی بایستد و وحدت جمعی بین مردم جهان محقق شود.

وی با اشاره به ظلم‌هایی که این روزها توسط صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم و مقاوم فلسطین رخ می‌دهد، افزود: وقایع غیرانسانی و نسل‌کُشی که این روزها در غزه توسط جانیان عالم رخ می‌دهد، با هیچ بعدی از انسانیت، آزادگی و روح شرافت و کرامت انسانی سازگاری ندارد.

مدرس دانشگاه شاهد تهران با اشاره به همایش عظیم و میلیونی اربعین حسینی، تصریح کرد: یکی از پیام‌های این حرکت ایستادگی در برابر ظلم استکبار جهانی و دفاع از مظلومان بوده تا نشان دهد، حقیقتأ تا پایان شکست رژیم صهیونیستی زمان زیادی باقی نمانده است. انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از