حالت تاریک
سه‌شنبه, 12 تیر 1403
رئیس شورای شهرستان ری خبر داد:

تحقق درآمدهای هزار میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲۰

تحقق درآمدهای هزار میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲۰

رئیس شورای شهرستان ری گفت: در سال گذشته قریب به یک هزار میلیارد تومان منابع درآمدی شهرداری منطقه ۲۰ تهران محقق شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» جعفر شربیانی صبح امروز در آئین افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین‌آلات سنگین معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، اظهار کرد: در این دوره از فعالیت شورای شهر، از اعتبارات شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف عمرانی و ترافیکی در شهرستان ری اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: در کنار افتتاح مسیر دسترسی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، در محور شهید رجایی نیز تلاش‌ها برای تکمیل یک پل و دسترسی محلی در باقرشهر در حال انجام بوده که در کاهش ترافیک محور شهید رجایی و بهشت زهرا مؤثر است، همچنین تکمیل یک معبر در شهر کهریزک در دستور کار سال ۱۴۰۳ است که دسترسی مردم کهریزک به بزرگراه خلیج فارس را تسهیل و فراهم می‌کند.

رئیس شورای شهرستان ری با اشاره به شکاف تاریخی موجود بین اجرای پروژه‌های زیرساختی بین شمال و جنوب تهران، افزود: بخشی از این شکاف با اجرای پروژه‌هایی در ری کاسته می‌شود.

شربیانی به بخش‌هایی از سرریز مسائل اجتماعی و جمعیتی در جنوب تهران اشاره و تأکید کرد: همواره مطالباتی از سوی مردم در خصوص رفع پدیده‌هایی مانند سررزیز آلودگی، زباله، پسماند و سرریز جمعیتی وجود دارد که باید با تعریف پروژه‌ها و تخصیص اعتبارات مضاعف جبران شود.

وی از عدالت به عنوان یکی از مولفه‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی یاد و تصریح کرد:  با توجه به نقش تاریخی، هویتی و مذهبی و اقتصاد گردشگری آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، هر نوع توسعه در ری باید با محوریت آستان سیدالکریم طراحی و اجرایی شود و به این مهم جامه عمل پوشانده‌ایم.

رئیس شورای شهرستان ری با اشاره به واریز درآمد قریب به هزار میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲۰ تهران به خزانه شهرداری تهران، گفت: با نگاه به سهم اختصاص ۶۰ درصدی درآمدها به حوزه‌های عمرانی و آبادانی، بایستی اعتبارات این حوزه با نگاه به اولویت‌ها در پروژه‌های زیرساخت عمرانی هزینه شود که البته میزان اعتبارات صرف شده از سوی شهرداری تهران در بخش عمران بسیار بالاتر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از