حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 خرداد 1403
عضو هیأت بازرسی انتخابات استان تهران:

تاکنون تخلف انتخاباتی نداشته‌ایم

تاکنون تخلف انتخاباتی نداشته‌ایم

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان تهران گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع تخلفات انتخاباتی در شعب اخذ رأی استان تهران منعکس نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تهران نیوز، مسعود بهرامی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازرسی‌های انجام شده از شعب اخذ رای در دومین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ری، نشان ‌دهنده کیفیت مطلوب برگزاری این مرحله از انتخابات است.

وی با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رأی استان تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صندوق‌های الکترونیک از شروع تا پایان رای گیری به هیچ شبکه‌ای متصل نیستند، این نحوه برگزاری در افزایش امنیت و محرمانگی آراء بسیار مؤثر است.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان تهران بیان کرد: پس از پایان زمان رأی‌گیری، نتیجه انتخابات در بازی زمانی کوتاهی مشخص خواهد شد و امید است، در انتخابات آینده شرایط برگزاری الکترونیک در همه شعب اخذ رأی فراهم شود.

بهرامی با اشاره به اینکه روند برگزاری انتخابات در استان تهران تا این لحظه با کیفیت در حال برگزاری است، ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع تخلفات انتخاباتی در شعب اخذ رأی منعکس نشده است.

وی تصریح کرد: در صورتیکه مواردی از تخلفات انتخابی در بیرون از شعب اخذ رأی گزارش شود، موضوع از طریق مراجع قضایی، انتظامی و نظارتی پیگیری خواهد شد و بازرسان وزارت کشور در کنار ناظران شورای نگهبان موارد را پیگیری می‌کنند.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی درباره اخلال در روند فعالیت شعب اخذ رأی مشاهده نشده است، عنوان کرد: در صورت ایجاد هرگونه اختلال، وزارت کشور به صورت برخط اطلاعات را دریافت کرده و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قریب به اتفاق شعب اخذ رأی در هشت شهرستان استان تهران در مدارس مستقر هستند و فرهنگیان استان نیز بخش قابل توجهی از ناظران و مجریان برگزاری انتخابات را تشکیل داده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعطیلی مدارس شعب اخذ رأی‌، تصریح کرد: با توجه به برگزاری الکترونیک انتخابات و اتمام فرایند شمارش آراء  تا دو ساعت پس از پایان زمان رأی‌گیری، تصمیمی در خصوص تعطیلی مدارس اتخاذ نشده و همه واحدهای آموزشی فردا باز هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از