حالت تاریک
سه‌شنبه, 12 تیر 1403
امام جمعه دماوند:

انقلاب اسلامی به بانوان ایرانی هویت بخشید

انقلاب اسلامی به بانوان ایرانی هویت بخشید

امام جمعه دماوند گفت: انقلاب اسلامی ایران به دختران و زنان ایرانی هویت و شخصیت داد، تاثیرگذاری مثبت جامعه بزرگ بانوان در سیاست و اقتصاد و علم و فرهنگ ایران انکارناپذیر است.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمودند: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنى»، هر کس حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند مانند کسی است که امام رضا (ع) را زیارت کرده باشد.

وی افزود: بصیرت حضرت معصومه (س) حاصل امام شناسی و تبعیت از پدر و برادر بزرگوارشان امام کاظم (ع) و امام رضا (ع) است، در تاریخ اسلام بانوان بزرگی هستند که می‌توانند برای دختران ما الگو باشند و حضرت معصومه از جمله این بزرگان است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد:  پاکی و عفت و دوری از خطاها و عبادت و معنویت و ولایتمداری از خصوصیات حضرت معصومه (س) است که برای دختران گرامی ما قابل الگوبرداری است، دختران عزیز ما می‌توانند هم در فعالیت‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور مشارکت داشته باشند و با حفظ عفاف و حجاب، شخصیت و کرامت و عزت خود را حفظ کند.

فتاح دماوندی افزود: اسلام به جایگاه بانوان ارزش والایی داده است که اگر در مسیر خدمت به مردم گام بردارند در پیشگاه الهی ارزشمند خواهد بود، بانوان در جامعه ایرانی اسلامی به نقش دختری، همسری و مادری افتخار می‌کنند و در کنار این نقش‌ها فعالیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مفیدی دارند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به دختران و زنان ایرانی هویت و شخصیت داد، تاثیرگذاری مثبت جامعه بزرگ بانوان در سیاست و اقتصاد و علم و فرهنگ ایران انکارناپذیر است، طبق گزارش‌های جهانی، ایران در برابر حق تحصیل دختر و پسر و عدالت آموزشی در رتبه‌های نخست قرار دارد و جزو باسوادترین کشورها در حوزه بانوان هستیم. 

خطیب جمعه دماوند در ادامه تاکید کرد: در تاریخ پر افتخار اسلام، زنان فراوانی وجود دارند که در عرصه‌های علم، تقوا، جهاد، معنویت و خدمتگزاری به جامعه پیشتاز و موثر و موفق بوده اند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از