حالت تاریک
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های استان تهران مطرح شد؛

تأکید ائمه‌جمعه بر مشارکت مردم و دولت

تأکید ائمه‌جمعه بر مشارکت مردم و دولت

مشارکت مردم و دولت برای تحقق شعار سال، حمایت همه جانبه مردم ایران از ملت مظلوم غزه و گرامیداشت روز ۱۲ فروردین از مهمترین محورهای سخنرانی امامان جمعه شهرهای استان تهران بود.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: در زمان ما مصداق بزرگ‌ترین فساد و مفسدین، رژیم غاصب و نحس و نژادپرست و جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی است.

امام جمعه دماوند گفت: مجاهدان فلسطینی برای جلوگیری از محوشدن فلسطین از نقشه جهان و برای حفظ موجودیت مسلمانان در آن منطقه با طوفان‌الاقصی اقدام پیش‌دستانه کردند.

وی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی ضربه جبران‌ناپذیری به اسرائیل زد و مقدمات نابودی کامل حکومت صهیونیست‌ها را فراهم کرد و فلسطینی‌ها چاره‌ای جز این اقدام نداشتند، افزود: طوفان‌الاقصی مثل زلزله‌ای قوی، بنیان‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی اسرائیل را به لرزه درآورد.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: حمایت جهانی مردم از ملت فلسطین و مردم غزه قطعاً در جلوگیری از ظلم و خونریزی بیش‌تر صهیونیست‌ها مؤثر است و رسانه‌ای شدن راهپیمایی‌ها و تجمعات ضدصهیونیستی و به تصویر کشیدن نفرت مردم دنیا از سران ظالم اسرائیل، کم‌اثر‌تر از سلاح‌های مقاومت نیست.

وی یادآور شد: جمعه ۲۵ رمضان شاهد طوفان‌الاحرار و خروش آزادی‌خواهان سراسر دنیا در پشتیبانی از فلسطین مظلوم خواهد بود.

امام جمعه دماوند ضمن گرامی داشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، افزود: مسئولان جمهوری اسلامی اگر می‌خواهند تکلیف خود را بدانند، مردم‌داری و حکومت کردن را بیاموزند و دشمن و روش مقابله با او را بشناسند، باید به نهج‌البلاغه امیرالمومنین مراجعه کنند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای نجات اقتصاد کشور نسخه‌ای نوشتند و آن تولید است، همه ما باید در تولید سهیم باشیم.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: معظم له جهاد ما برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را جهاد اقتصادی با تولید بیش‌تر کالاهای با کیفیت ایرانی دانست و افزود: قوای سه گانه برای کمک به تولید باید انحصار عوامل تولید و مواد اولیه را که در دست عده‌ای خاص است بشکند و امکان ورود آزادانه داوطلبان تولید را به نظام عرضه و تقاضا فراهم کنند.

امام جمعه پردیس: مشارکت مردم در جهش تولید به معنای حضور فعال آنها در روند تولید است

امام جمعه پردیس گفت :جهش تولید با مشارکت مردم یعنی مردم با دنیای پس از تولیدِ تولیدکننده‌ها شریک شوند و حضور فعال داشته باشند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از گذشت چهار سال دوباره موضوع جهش در تولید را به‌عنوان شعار سال برگزیدند؛ توضیح داد: از دولت نمی‌توان توقع بالائی داشت، دولت باید شرایط را برای ورودِ بخشِ مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند.

وی اظهار داشت: دولت سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را تأمین و به بنگاهای تولیدی در قالب تعاونی توجه داشته باشد.

حسینی افزود: حمایت از کارآفرینان، اصلاح بورس توجه ویژه به اقتصاد دانش‌بنیان، اصلاح سیاست‌های ارزی رفع انحصارات در اقتصاد و پیشگیری از ویژه‌خواری‌های اقتصادی و اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار بدهد.

خطیب جمعه پردیس ادامه داد: با گذشت ۱۸۰ روز از طوفان‌الاقصی، مقاومت از محور مقاومت تبدیل به «شبکه مقاومت» شده است.

وی افزود: شبکه مقاومت بخش اعظم توان خود را رو نکرده و مقاومت فلسطین نیز بخش عمده‌ی توان خود را به کار نگرفته است؛ اما رژیم غاصب هرچه از فشار نظامی و سیاسی و امنیتی در چنته داشته را رو کرده است.

امام جمعه پردیس خاطرنشان کرد: دست مقاومت پُراست و دست دشمن را خوانده و برای آن سناریوهای مواجهه دارد؛ رژیم غاصب و حامیانش اما، دست مقاومت را نمی‌توانند بخوانند و نمی‌دانند چگونه باید مواجهه کنند.

امام جمعه شهریار: حرمت لیالی قدر و ایام شهادت در نوروز حفظ شود

حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهریار با اشاره به همزمانی ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی علیه السلام و ایام شب قدر و برخی مناسبت‌های ایران نوروز خاطر نشان کرد: فرصت استثنایی در زندگی مادی و معنوی انسان‌هاست که قدر شب‌های قدر را بدانند، ۱۳ فروردین مصادف با سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) است در دام توهمات و رسم های غلط خدای نکرده بی حرمتی به این روز عزیز نکنیم.

امام جمعه شهریار اظهار داشت: ۱۲ فروردین بزرگترین یکی از اعیاد مذهبی و ملی است و به واقع یوم‌الله است، ۱۲ فروردین نخستین روز حکومت الله است، در کلامی دیگر می‌توان گفت ۱۲ فروردین ستون‌های ۲ هزار و ۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فروریخت و سرنگون شد و روز استقرار حکومت مستضعفین و نابودی رژیم شیطانی است.

وی ادامه داد: ۱۲ فروردین تولد تمدن اسلامی و جامعه اسلامی و نفی جامعه طاغوتی و غربی و نخستین درخشش ترکیب جمهوریت و اسلامیت بود.

حسینی نوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفته آینده روز قدس را داریم که اهمیت این روز در این ماه مبارک بسیار بیش‌از گذشته است، دنیا امروز شاهد جنایات رژیم نژادپرست، جنایت‌کار و کودک‌کش صهیونیستی است، برخی از کشورها امروز ساکت و بی‌توجه‌اند نسبت به این موضوع، حاکمان بظاهر مسلمان دست نشانده آمریکا در منطقه این همه جنایات بر علیه مسلمانان بی‌دفاع فلسطین را می‌بینند اما خفه‌خون گرفتند و هیچ حرکتی برای نجات این کودکان مظلوم نمی‌کنند.

خطیب جمعه شهریار تاکید کرد: سازمان‌های حقوق بشری این همه جنایات و حمله به بیمارستان‌ها، کشتن کودکان مظلوم را می‌بینند اما بوئی از بشریت نبرده‌اند.

امام جمعه شهریار تصریح کرد: مردم عزیز راه نجات اسلام و عزت مسلمانان کمک به مردم مظلوم فلسطین و محو رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی از صفحه روزگار است، ما با همه توان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم و انشاءالله روز جمعه هفته بعد روز قدس با حضور پر شور و شعور خود و با مشت‌های گره کرده از آرمان ملت فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم.

امام جمعه پاکدشت: شعار امسال نشان‌دهنده ایفای نقش ملت در سایه حکمرانی مردمی است

امام جمعه پاکدشت گفت: انتخاب شعار سال نشان دهنده نگاه عمیق و راهبردی رهبر انقلاب اسلامی به نقش مردم در اداره امور کشور و سرنوشت ملت در سایه حکمرانی مردمی است.

حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه‌های نمازجمعه پاکدشت، اظهار داشت: نمایندگان در فصل جدید خدمت مقررات دست و پاگیر در مسیر عرصه تولید را اصلاح کنند، با قاچاق به عنوان سم مهلک برای اقتصاد کشور است مبارزه شود.

خطیب جمعه پاکدشت اضافه کرد: از واردات بی‌رویه و کمرشکن برای تولید جلوگیری شود، فساد مالی و ویژه‌خواری‌ها جمع و معافیت‌های مالی برای تولیدکنندگان و صنعتگران به عنوان مجاهدان تولید اعمال شود، مالیات را از دانه‌درشت‌ها بگیرید.

وی با انتقاد از نحوه اجرای سیاست‌های احداث مسکن، خاطرنشان کرد: باید مسکن با طرح مردمی‌سازی مسکن و مشارکت آن‌ها اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام جوکار گفت: شب قدر شب رحمت و مغفرت و آمرزش گناهان و آغاز فصل جدیدی از زندگی برای مومنان است، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب از شب‌های قدر به عنوان قله ماه مبارک رمضان یاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) روز قدس را روز حمایت از مظلوم و فریاد علیه ظالم قرار داد، خاطرنشان کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه مسلمانان و آزادی‌خواهان علیه غده سرطانی و رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی فریاد ظلم‌ستیزی سر می‌دهند.

امام جمعه پاکدشت ادامه داد: روز قدس امسال در فضائی آکنده از ظلم بی‌حد و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در حالی برگزار می‌شود که طی ۶ ماه حدود ۳۳ هزار انسان به خاک و خون کشیده شده‌اند و این حقیقت حقوق بشر از نگاه رژیم ضد بشر صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام جوکار حضور همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در راهپیمایی روز قدس را برای تجلیل از صبر و مقاومت مردم غزه دانست و افزود: به میدان می‌آئیم تا از این مقاومت مؤمنانه مردم مظلوم فلسطین که مقاوم‌تر از همیشه در مقابل دشمن ایستاده‌اند، تجلیل شود و این ایستادگی از انقلاب اسلامی صادر شده و آن را از استقامت نبوی، مقاومت علوی و حماسه حسینی آموخته‌ایم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از