حالت تاریک
سه‌شنبه, 10 مهر 1403
برگزاری دوره ترویجی بهره‌برداری الگوی کشت محصولات زراعی
در شهرستان‌های استان تهران انجام شد؛

برگزاری دوره ترویجی بهره‌برداری الگوی کشت محصولات زراعی

هفتمین کاروان و دوره ترویجی بهره‌برداری ویژه الگوی کشت محصولات زراعی در فشافویه شهرستان ری و همچنین به‌طور همزمان در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، این کاروان ترویجی با حضور سعید نادری سرپرست مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان ری، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی آببران فشافویه، حسن‌پور و نوبری از مرکز تحقیقات استان تهران، نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی و جمعی از کشاورزان و دامداران شهرستان در محل شرکت تعاونی آببران برگزار شد.

ارائه آخرین توصیه‌های علمی و فنی برای مقابله با کم بارشی و افزایش دما در سال زراعی جاری و اهمیت توجه به بیمه محصولات کشاورزی برای افزایش تاب‌آوری در مقابل مخاطرات احتمالی از دیگر اهداف برگزاری این برنامه ترویجی است.

در این جلسه کارشناسان مربوطه به موضوعاتی نظیر اصلاح الگوی کشت، ارتقاء بهره‌وری آب، ضرورت توسعه کشت کلزا، بیمه محصولات کشاورزی، نحوه مدیریت مزارع و مکانیزاسیون و .... پرداختند و در ضمن اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران به سوالات متداول ایشان در زمینه‌های مختلف پاسخ دادند.

همچنین هفتمین کاروان ترویجی بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی پاییزه با حضور نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، تعاون روستایی شهرستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی دماوند برگزار شد.

به‌طور همزمان، هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت، جمعی از بهره‌برداران شهرستان‌های پاکدشت و پیشوا، محققین، مروجین و کارشناسان با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان در سالن اجتماعات شرکت تعاونی وحدت و اشیان نهاده برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از