حالت تاریک
پنج‌شنبه, 31 خرداد 1403
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرری:

امام‌خمینی(ره) به مشکلات جهان اسلام توجه داشت

امام‌خمینی(ره) به مشکلات جهان اسلام توجه داشت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرری گفت: امام خمینی(ره) از شروع نهضت و سال ۴۲ نسبت به همه مشکلات جهان اسلام توجه داشت و خطر رژیم صهیونیستی را از همان سال که موجب برهم‌زدن امنیت منطقه شده بود، عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علی کنگرلو رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «تهران نیوز»، گفت: امام خمینی(ره) از شروع نهضت و سال ۴۲ نسبت به همه مشکلات جهان اسلام توجه داشت و خطر رژیم صهیونیستی را از همان سال که موجب برهم‌زدن امنیت منطقه شده بود، عنوان کرد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی نیز با هدف صدور انقلاب در اهدافشان به این نکته توجه داشتند که این انقلاب اسلامی باید به کشورها و ملت‌های دیگر صادر شود و این هدف امام(ره) در منطقه و بیش‌تر کشورهای دور حتی کشورهای آفریقائی مثل نیجریه که الان به برکت انقلاب اسلامی ۲۰ ملیون شیعه وجود دارد، تحقق یافت.

حجت‌الاسلام کنگرلو اظهار داشت: همه حرکت‌های مردم منطقه و ملت‌های محروم به‌ویژه فلسطین، لبنان و دیگر کشورها به عینه قابل مشاهده است و امروز پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد این هستیم که این انقلاب با رهبری حضرت امام خامنه‌ای اهدافش به کشورهای دیگر صادر شده و باعث بیداری ملت‌ها و موجب شده است در سال‌هائی که غرب با هدف از بین‌بردن شوروی می‌خواست خودش را به‌عنوان قدرت اول دنیا معرفی کند؛ همه‌ی آن عظمت کشورهای غربی از بین برود و این مهم مدیون حرکت امام رحمت الله علیه بود.

وی افزود: متاسفانه در خصوص وضعیت کشور در دوران‌ ستم‌شاهی بعضی‌ها به‌دنبال تطهیر بوده و وضعیت کشور را در آن زمان شراط خوبی برای جوانان ما ترسیم می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرری یادآور شد: این در حالی است که وقتی شما خیلی گذرا نگاهی به آرشیو رسانه‌ها و مخصوصا روزنامه‌های سال‌های قبل از پیروزی انقلاب بیندازید، وضعیت کشور چه از نظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وضعیت خوبی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت خوب بود مردم ایران با امام همراهی نمی‌کردند، این که امام ۱۴ سال در تبعید بود توانست شرایطی را فراهم کند و مردم را بیدار سازد نسبت به توطئه ابرقدرت‌ها در ایران و استفاده از اموال و همچنین منابع بزرگ ایران را به مردم بیدار سازد.

حجت‌الاسلام کنگرلو ادامه داد: زمانی که مردم وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را دیدند دنبال یک منجی مثل امام بودند که مردم را از این وضعیت نجات دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرری بیان نمود: پس وضعیت با این که ما جمعیت ۳۰ میلیونی قبل از پیروزی انقلاب را با صادرات روزی ۶ میلیون بشکه نفت درنظر بگیریم و هر بشکه نفت هم ۳۶ دلار؛ متاسفانه این منابع نفتی عظیمی که ایران داشت در مسیر رفاه و آسایش مردم استفاده نمی‌شد.

وی افزود: روستاهای ما فاقد آب آشامیدنی بود، امکانات، جاده‌ها، مخابرات و زیرساخت‌ها تبدیل به مشکلاتی شده بود که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند.

حجت‌الاسلام کنگرلو مطرح نمود: با حضور امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی این نابسامانی‌ها پایان یافته و مردم توانستند به شرایط رفاهی هم برسند هرچند که همه ابرقدرت‌ها با اتقلاب مخالفت کردند و سعی کردند این انقلاب را از بین ببرند.

وی ادامه داد: اگر مشکلاتی بوده به جهت دشمنی ابرقدرت‌ها است و هدف امام(ره) و انقلاب این بوده که در کنار آزادی، اسلام و دین و قرآن به رفاه اجتماعی مردم هم توجه شود که در آمارهائی که نسبت به قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب داریم شاهد این پیشرفت‌ها هستیم.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از