حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
شهردار قلعه‌نو خبر داد:

افزایش بودجه عمرانی شهرداری قلعه‌نو در ۱۴۰۳

افزایش بودجه عمرانی شهرداری قلعه‌نو در ۱۴۰۳

شهردار قلعه‌نو گفت: بودجه شهر قلعه‌نو بر معیار ۵۸ درصد عمرانی و ۴۲ درصد جاری تعریف شده و این بالا بودن بودجه عمرانی نشان از اقداماتی است که برای سال ۱۴۰۳ دیده شده است.

سیامک علیجانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»،  اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز در این شهر کمتر از یک مترمربع است، در نظر داریم دو بوستان به متراژ یکهزار و دوهزار مترمربع در قلعه‌نو احداث شود که اعتبار آن‌ها در بودجه سال ۱۴۰۳ دیده شده است.

وی بیان کرد: اقدام بعدی رفیوژ خیابان جهاد است که بنا داریم با اقتباس از رفیوژ پارک ولایت، وسعت بلوار را افزایش داده و با احداث پایه‌های چراغ برق و افزایش روشنایی سیمایی زیباتر به این خیابان ببخشیم.
شهردار قلعه‌نو یکی از مشکلات این خیابان را  مسدودی انتهای آن عنوان و بیان کرد: موضوع رفع انسداد انتهای خیابان جهاد جزو پروژه‌های عمرانی تعریف شده است که در مرحله اجرا قرار داشته و احداث ادامه این خیابان را آغاز خواهیم کرد.

علیجانی خاطرنشان کرد: احداث دو بوستان با متراژ بیش از دو هزار مترمربع در خیابان‌های سلامت و شهید نفری از دیگر اقدامات شهرداری در راستای افزایش سرانه فضای سبز خواهد بود.

وی افزود: ۱۸ هزار اصله نهال رایگان از منابع طبیعی تحویل گرفته‌ایم که علاوه بر کاشت در بوستان‌ها، بخشی از آن‌ها تحویل مردم می‌شود تابا کاشت آن‌ها در منازل خود، از ثمرات این درختان در آینده استفاده کنند.

شهردار قلعه‌نو گفت: نهال‌ها شامل گونه‌های زبان گنجشک، بادام، زیتون تلخ و چند نهال مثمر دیگر هستند که مردم و ارگان‌ها می‌توانند با مراجعه به شهرداری از این نهال‌های رایگان استفاده کنند.

علیجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  در بخش عمرانی اقداماتی مانند اجرای کفپوش‌های معابر با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و نصب و راه‌اندازی چراغ‌های برق در محور ری - ورامین شامل تعویض و افزایش روشنایی این محور اجرایی شده است.

وی تأکید کرد: در چشم انداز سال ۱۴۰۳ دو طرح برای ۶ ماهه نخست سال دیده شده که شامل راه‌اندازی زمین والیبال ساحلی و احداث نخستین میدان میوه‌ و تره بار در شهر قلعه‌نو است.

شهردار قلعه‌نو با بیان اینکه شهرستان ری زمین والیبال ساحلی ندارد افزود: ترویج این ورزش برای نخستین بار در شهر قلعه‌نو موجب جذب علاقمندان شده و ضمن معرفی این شهر، به رونق ورزش آن کمک خواهد کرد.

علیجانی خاطرنشان کرد: در قعله‌نو میدان میوه و تره‌بار وجود ندارد و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید ۶ عدد کانکس بزرگ و استقرار در یک محل در نظر گرفته شده که با این روش نخستین میدان میوه و تره بار قلعه‌نو را برپا خواهیم کرد.

وی با اشاره به نصب المان‌ها و بنوهای نوروزی و متناسب با ماه مبارک رمضان، افزود: بازسازی قنات طالب‌آباد با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان و آسفالت‌ریزی سطح معابر خیابان شهید نفری و تاجیک به متراژ ۲ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از