حالت تاریک
یکشنبه, 25 شهریور 1403
در گفتگوی تفصیلی با «تهران نیوز» مطرح شد؛

شاگردان مکتب حسین (ع) مروجان مکتب عاشورا هستند

شاگردان مکتب حسین (ع) مروجان مکتب عاشورا هستند

شاگردان مکتب امام حسین (ع) مروجان فرهنگ و نهضت سرخ عاشورا و ایستادگی و پایمردی پای این مکتب تا ظهور منجی عصر (عج) هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، فرا رسیدن ماه صفر یادآور راهپیمایی عظیم اربعین است که رهبر انقلاب اسلامی از آن به عنوان زنده نگه داشتن یاد حقیقت و خاطره‌ شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن یاد کرده‌اند.

هر ساله شاهد برگزاری کنگره عظیم و میلیونی اربعین حسینی حتی با حضور زائرانی از اقلیت‌های دینی از سر تا سر جهان هستیم و این نشان‌دهنده جهان‌شمول بودن مکتب حسین (ع) است.

حضور میلیون‌ها انسان آزاده و دلداده در این راهپیمایی نشان می‌دهد که همگان به حقیقت آزادی‌بخش دین اسلام پی برده‌اند و اینگونه همه ساله موجی از دلدادگان حسینی از جای جای این کره خاکی خود را به حسین (ع) و مرکز پرگار عشق می‌رسانند.

در ادامه گفتگوی ما را با زهرا بغدادی، رزمنده دوران دفاع مقدس، همسر و خواهر شهید به بیان نقش زنان در حوزه جهاد تبیین و ایفای نقش فعال در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و بصیرتی در شرایط کنونی و جامعه امروزی پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تهران نیوز: زن مسلمان ایرانی با برخورداری از چه ویژگی‌هایی الگو قرار می‌گیرد؟ 

بغدادی: خداوند زن‌ها را توانمند و پیچیده آفریده، آن‌ها در عین حال که می‌توانند همسران خوبی باشند، توانایی ایفای نقش به عنوان یک مدیر و مادر خوب را دارند.

ظرافت زنان هیچ‌گاه مانع حضورشان در جامعه نمی‌شود و بانوان مسلمان معتقد به وحدانیت خداوند و اهل بیت علیهم‌السلام می‌تواند با رعایت حجاب اسلامی حضور موفقی در جامعه داشته باشد.

بسیاری از زنان کشورمان پس از پیروزی انقلاب نقش و اثر حضورشان در جامعه را نشان دادند، همانطور که می‌بینیم بانوان ما در حال حاضر در سمت‌های مختلف به‌کارگیری شده و حضوری موفق و تاثیرگذار دارند.

سال‌های قبل از انقلاب بانوان تحصیل‌کرده انگشت شمار بودند، اما اکنون  به برکت نظام جمهوری اسلامی تعداد این بانوان چشم گیر شده است.

رشد شاخص‌های اجتماعی زنان پس از انقلاب اسلامی نشان از ارزش زن در دین اسلام است، چیزی نمی‌تواند سد راه پیشرفت زن مسلمان و دارای عقاید غنی و قوی دینی باشد که نمونه‌های این دست زنان در جامعه اسلامی ما بی‌شمارند. 

همسران و مادران شهدا به عنوان الگوی زن مسلمان در کشور ما با حضور پررنگ در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی در دوران پس از انقلاب نمونه زن در تراز دین اسلام را به نمایش گذاشته‌اند. 

تهران نیوز: با توجه به هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا، زنان چگونه می‌توانند در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نقش‌آفرین باشند؟

بغدادی: پرورش یافته مکتب اسلام خود می‌تواند اشاعه‌دهنده این امر مهم نیز باشد و تربیت در پایه و اساس صحیح، خود دلیلی برای نشر آن می‌شود. 
دین اسلام دین مودت، دوستی و امر به معروف و نهی از منکر است و مسلمانان باید اندوخته‌های خود را به دیگران نیز منتقل کنند. 
رفتار صحیح در جامعه خود نوعی امر به معروف است که افراد می‌توانند با به نمایش گذاشتن رفتار و کردار نیک الگوی خوبی برای جوانان باشند. 

تهران نیوز: با توجه به حضورتان در دفاع مقدس، چگونه می‌توان دفاع مقدس و قیام عاشورا را به نسل جدید منتقل کرد؟ 

بغدادی: بسیاری از جوانان از اول ماه محرم با پوشیدن لباس مشکی عشق و علاقه خود را اینگونه به امام حسین (ع) نشان می دهند و این خود آغاز راه شرکت در مراسمات مذهبی ایام عزای امام و یارانش در واقع کربلا است. 

در مراسم عزای امام حسین (ع) همه ساله شاهد حضور افراد با پوشش‌ها و عقاید مختلف بوده و هستیم، اما در مراسم عزاداری محرم امسال برخی هنجارشکنی ها از سوی افرادی آموزش‌دیده توسط معاندان با هدف ایجاد انحراف در بین جوانان و تبلیغ فرهنگ غربی مشاهده شد. 

در زمان امام حسین (ع) در مجلس یزید با نواختن طبل در کاروان اسرا می‌خواستند صدای حق را کسی نشنود، امروز نیز  دشمنان با شیوه‌های مختلف و ورود به هیأت‌های مذهبی همین هدف را دنبال می‌کند غافل از اینکه تاریخ نشان داده با لطف امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم‌السلام این کار به سرانجام نمی‌رسد. 

این را می توان در متحول شدن بانوان کم حجابی دید که تحولشان به شرکت در مراسمات مذهبی محرم و امام حسین (ع) گره خورده است‌.

تهران نیوز: نقش زنان را در پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه چطور می‌بینید؟ 

بغدادی: مادران شهدا در دوران دفاع مقدس با وجودی که دانشگاه نرفته و تحصیلاتی نداشتند، اما افرادی تربیت کردند که لایق شهادت بودند و فرزندان این مادران تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) بودند. 

بزرگترین مقتدا و هدایت‌کننده مادران شهدا حضرت زینب (س) است و با الگوپذیری از این بانوی گرانقدر فرزندانی در تراز دین اسلام تربیت و در راه جهاد به خدا تقدیم کردند. 

در جامعه ما کم نیستند زنان مؤمنه و محجبه‌ای که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... خوش درخشیده و برای سربلندی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند. 

مادران شهدای برجسته در داوری رشته ورزشی کاراته و مدال‌آوری و استادی در رشته تکواندو که با حجاب در مسابقات جهانی و قهرمانان زنی که با حجاب برای کشورمان مدال آوردند، همه آموزش‌دیده مکتب حضرت زینب (س) هستند. 

دشمنان با برنامه‌ریزی برای تبلیغ فرهنگ غرب نمی‌توانند به نظام اسلامی ما خدشه‌ای وارد کنند و تنش‌هایی که گه گاه شاهد آن هستیم، تنها می‌تواند تلاطمی در این دریا ایجاد کند و افرادی که پای ولایت می‌مانند قطعأ از این امواج سالم بیرون می‌آیند.

اگر خطبه‌های غرای حضرت زینب(س) در مجلس یزید، نبود واقعه عاشورا در همان کربلا می‌ماند پس به جرأت می‌توان گفت اگر زن مسلمان در همه حال با خدا بوده و عقاید محکمی داشته باشد چیزی نمی‌تواند مانع او برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از