حالت تاریک
دوشنبه, 11 تیر 1403
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

اجرای ۳۵۱ پروژه‌ شهرهای جدیدالاحداث

اجرای ۳۵۱ پروژه‌ شهرهای جدیدالاحداث

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: در دولت سیزدهم ۳۵۱ پروژه‌ در سطح شهرهای جدیدالاحداث کشور با اعتبار بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح است.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی «تهران نیوز»، سعید غفوری شامگاه امشب در حاشیه افتتاح پروژه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی شهر پردیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید کشور افزایش سرانه خدمات روبنایی و زیربنایی و بالا بردن سطح ارتقاء کیفی زندگی در شهرهای جدید کشور است‌. 

وی خاطرنشان کرد: در ۳۳ ماهی که از دولت سیزدهم گذشت، ۲۸۱ پروژه در سطح شرکت عمران شهرهای جدید کشور در حوزه خدمات روبنایی و زیرساختی با صرف اعتبار ۳ هزار و ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی شد. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران عنوان کرد: از ابتدای عمر کاری دولت سیزدهم، ۳۵۱ پروژه‌ جدید در سطح شهرهای جدیدالاحداث کشور با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

غفوری ادامه داد: امروز در شهر جدید پردیس دو پروژه پروژه روبنایی و خدمات فرهنگی، ورزشی، هنری و اداری در فاز ۸ به مساحت یکهزار مترمربع و در فاز ۱۱ به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. 

وی سیاست شرکت عمران شهرهای جدید کشور را تداوم روش تسریع پروژه‌ها در قالب پروژه‌های مشارکتی خواند و  تصریح کرد: صندوق ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال ۱۴۰۳ بیش از ۲ هزار میلیارد اعتبار در پروژه‌های شهرهای جدید به شرکت عمران کمک کرده است. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران بیان کرد:  با توجه به اینکه در پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر از محل متقاضيان و تسهیلات بانکی اعتباری وجود نداشت، این میزان اعتبار دریافتی از صندوق ملی مسکن در این پروژه‌ها هزینه شد. 

غفوری گفت: بر اساس تفاهم نامه به امضا رسیده میان شرکت عمران شهرهای جدید و صندوق ملی مسکن مقرر شد این شرکت زمین‌هایی را به صندوق ارائه دهد تا در قالب آنها اعتباراتی دریافت کند، البته ایراداتی در تبادل اراضی وجود داشت که برطرف شده و در هفته آینده اعتبارات خوبی از محل منابع ملی به پروژه‌های شرکت عمران شهرهای جدید  تزریق می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از