حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار شهرستان قدس خبر داد:

اجرای طرح تکام در روستاهای شهرستان قدس

اجرای طرح تکام در روستاهای شهرستان قدس

فرماندار شهرستان قدس از اجرای طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) در چهار روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، وحید گلی‌کانی در این باره اظهار کرد: این طرح یکی از طرح‌های جهادی تعریف شده توسط وزارت کشور است که با همکاری تعدادی از دستگاه‌های مرتبط به منظور تقویت سرمایه‌گذاری در سطح روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا انجام می‌شود.

وی بالفعل شدن ظرفیت‌های مردمی به‌علاوه توسعه اقتصادی در روستاها را از نتایج اجرای این طرح برشمرد و آن را یک سند مهم برای تحول در روستاها عنوان کرد.

فرماندار شهرستان قدس به برگزاری نشست هماهنگی و چگونگی اجرای این طرح با حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی مسئول امور مجلس طرح جهادی تکام در وزارت کشور اشاره و تصریح کرد: طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) موجب رونق‌بخشی در حوزه سکونتگاه روستائیان کشور و به نوعی پیشرفت همه جانبه روستاها می‌شود و ما در گام اول به دنبال اجرای این طرح در روستاهای زرنان، شهرک دانش و هفت جوی این شهرستان هستیم.

طرح تکام در قالب پنج سند بالادستی و متشکل از ۱۶ نظام پایه است که نظام مهاجرت معکوس، نظام مدیریت منابع آب، نظام آموزش و توانمندسازی دهیاران و تسهیل‌گران، نظام خدمات بهداشت و درمان، نظام گردشگری، نظام امور زنان و خانواده روستایی و عشایری بخش‌هایی از این امور می‌باشند.

شهرستان قدس یکی از شهرستان‌های استان تهران و در غرب شهر تهران است. شهر قدس یا قلعه‌حسن‌خان دارای بزرگترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان و همچنین یک استادیوم ۲۵ هزار نفری به‌ نام ورزشگاه شهدای شهرقدس است که در برخی مواقع تیم‌های مطرح پایتخت در این ورزشگاه بازی می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از