حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملارد:

برگزاری مراسم مذهبی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت است

برگزاری مراسم مذهبی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملارد گفت: پیاده‌روی اربعین پس از واقعه عاشورا، بزرگ‌ترین نقطعه عطف جهان تشیع بوده و با توجه به میزبتن استقبال مردم از کشورهای مختلف زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) دانست.

حجت‌الاسلام محمد ارژنگی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به شخصیت علمی حضرت رضا (ع) اظهار کرد: دستگاه خلافت عباسی با اهدافی خاص از اندیشمندان مذاهب و فرقه‌های مختلف دعوت می‌کرد و آنها را مقابل امام رضا (ع) قرار می‌داد تا با ایجاد مباحث علمی بین آنها، به اهداف سیاسی خودشان که تخریب شخصیت امام رضا علیه‌السلام بود، برسند که هیچگاه این اتفاق نمی‌افتاد.

وی در همین رابطه افزود: جلساتی که حضرت رضا (ع) شرکت می‌کردند همواره جلوه شکوه و عظمت امام را بیشنر می‌کرد و چه بسا باعث بهره‌برداری علمی و اعتقادی شیعیان از آن جلسات می‌شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملارد تصریح کرد: از مظاهر شخصیتی و علمی امام رضا (ع) بحث آشنایی کامل آن حضرت با زبان‌های مختلف بود به نوعی که حتی سوالات دانشمندان مذاهب و فرقه‌های مختلف را با زبان متداول و رسمی آنها پاسخ داده و به گفتگو با آنها می‌پرداخت.

ارژنگی با اشاره به لقب امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ص) افزود: این لقب نشانه‌ حجت خدا بودن و از ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) است.

وی پیاده‌روی اربعین حسینی را بعد از واقعه عاشورا، بزرگ‌ترین نقطعه عطف جهان تشیع خواند و افزود: اربعین حسینی را می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) قلمداد کنیم. این تجمع عظیم و راهپیمایی که شکل می‌گیرد بزرگ‌ترین تجمع مذهبی جهان است، یک سفر معنوی لذت‌بخش و فوق‌العاده‌ای که با سخاوت و بخشش بی‌نظیری شکل گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملارد اظهار کرد: از دستاوردهای مهمی که برگزاری مراسمات مذهبی از جمله پیاده‌روی کاروان‌ها به سمت مشهد مقدس که طی این سال‌ها به تاسی از اربعین شکل گرفته، می‌توان به اتحاد، انسجام اجتماعی، خودسازی و تهذیب نفس اشاره کرد.

ارژنگی یادآور شد: طی این سال‌ها حضور جوانان در مراسم مذهبی و پیاده‌روی اربعین بسیار چشمگیر بوده که نشانه مهربانی و محبت بی‌نهایت سرچشمه کرامت حضرت رضا (ع) است که همه مردم را سمت خود کشانیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از