حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
با حضور استاندار تهران؛

مدرسه ۹کلاسه و حوزه علمیه ملارد افتتاح شد

مدرسه ۹کلاسه و حوزه علمیه ملارد افتتاح شد

با حضور استاندار تهران، مدرسه ۹کلاسه در روستای بیدگنه بخش مرکزی شهرستان ملارد با اعتبار بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و مشارکت خیّر مدرسه‌ساز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، یک واحد آموزشی در روستای بیدگنه ملارد با مشارکت خیر مدرسه‌ساز و تخصیص اعتبارات دولتی به مساحت ۳ هزار و ۳۵۵ مترمربع و زیربنای آموزشی یک‌هزار و ۱۷۵ مترمربع دارای ۹ کلاس، نمازخانه، سالن چندمنظوره و دیگر فضاهای مورد نیاز و استفاده دانش‌آموزان احداث شده است.

این مدرسه پنجاهمین مدرسه خیرساز در شهرستان ملارد است که با هدف کسب فضائل اخلاقی و یادگیری علوم برای دانش‌آموزان به بهره‌برداری رسیده است، با توجه به کمبود سرانه آموزشی متناسب با جامعه دانش‌آموزی، خیرین مدرسه‌ساز در کنار اعتبارات و بودجه‌های دولتی، مبالغ قابل توجهی را به مدرسه‌سازی اختصاص داده و سهم زیادی در توسعه و افزایش سرانه‌ها در این حوزه ایفا کرده‌اند.

همچنین، حوزه علمیه امام رضا (ع) با مشارکت خیرین شهر ملارد و مدیریت شهری طی بازه زمانی هشت ماه با تامین تجهیزات مورد نیاز و صرف اعتبار ۶ میلیارد تومانی احداث و افتتاح شد، گفتنی است، کمبود نیروی متخصص در حوزه تعلیم و تربیت و مدارس یکی از مشکلاتی است که در شهرستان ملارد وجود دارد، به همین دلیل حوزه علمیه امام رضا (ع) با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تربیتی ساخته شده است.

وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در ملارد موجب شده تا مسئولان به منظور جذب طلاب کارآمد و متخصص در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و پاسخگویی به نیازهای علمی آنها، اقدام به ساخت حوزه علمیه کنند.

گفتنی است، در حال حاضر این حوزه علمیه به منظور استفاده طلاب با ظرفیت ۹۰ نفر برای مدت هشت سال راه‌اندازی شده، البته با خرید زمین اصلی حوزه علمیه و با کمک خیرین، در آینده نسبت به ساخت آن برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام مهدی خوبانی، امام جمعه شهرستان ملارد تولیت حوزه علمیه امام رضا (ع) را عهده‌دار خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از