حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های استان تهران مطرح شد؛

تاکید ائمه جمعه استان تهران بر وحدت جامعه‌اسلامی

تاکید ائمه جمعه استان تهران بر وحدت جامعه‌اسلامی

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران با تاکید بر وحدت جامعه اسلامی خواستار پرهیز از تفرقه افکنی و اختلاف شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام حمزه محمدی در خطبه‌های نمازجمعه ظهر امروز در مصلی ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ابعاد شخصیتی نبی مکرم اسلام(ص) بسیار عمیق است که تهاجم تبلیغاتی گسترده‌ای برای تخریب شخصیت ایشان انجام دادند اما موفق نشدند و هرچه گذشت ابعاد زندگی پیامبر(ص) بیشتر شناخته شد.

وی گفت: ترویج خوش‌بینی و پرهیز از سوءظن و بدگویی از جمله مهم‌ترین اهداف اخلاقی پیامبر(ص) در جامعه‌ای بود که با جاهلیت مواجه بودند با این وجود ایشان فرهنگ خوبی‌کردن، معرفت و قدردانی را ترویج دادند.

امام‌جمعه شهر قدس افزود: امروز روز بیعت با امام عصر(عج) و احساس مسئولیت در مقابل زمینه‌سازی برای برپایی حکومت امام‌زمان و محیا کردن خود و جامعه برای ظهور است و در سطح دنیا حلقه مرکزی مبارزه با امام عصر(عج)، صهیونیست‌ها هستند.

 حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد منتظر واقعی باشد، باید در ادای واجبات و فرائض کوتاهی نکند و حیا داشته و از گناه فاصله بگیرد و با شیعیان فقیر دیدار کرده و صبر بالایی داشته باشد و اعمال پسندیده انجام دهد و از خودگذشتگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی افراد حرف‌های تفرقه‌افکن زده و وحدت را در جامعه از بین می‌برند، تاکید کرد که باید با طاغوت زمان مبارزه و در جامعه اسلامی با اتحاد زندگی کرد.

امام‌ جمعه شهر قدس با بیان اینکه ایران اسلامی محور مقاومت است، گفت: اسرائیل غده سرطانی است که خیانت‌هایی مانند کودک‌کشی مرتکب شده است که این موضوع در طول تاریخ کم‌نظیر است.

وی ادامه داد که که این رژیم باید از بین برود و سربازان امام زمان(عج) این مانع را باید از میان بردارند که ایران اسلامی و جبهه مقاومت این امر را انجام خواهند داد.

نقاط اشتراک شیعه و سنی جایی برای اختلاف نمی‌گذارد

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهرستان دماوند با اشاره به نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله (عج) اظهار کرد: عید امامت امام زمان (عج) غدیر دوم و در امتداد غدیر نبوی و علوی است.

وی گفت: همانطور که روز غدیر خم، روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی است روز نهم ربیع الاول هم روز اکمال و اتمام امامت امامان دوازده گانه است.

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به هفته وحدت افزود: نقاط اشتراک در عقاید، اخلاق و احکام بین شیعه و سنی آنقدر زیاد است که جایی برای تفرقه و دشمنی باقی نمی‌گذارد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام سعی می‌کنند از نقاط اختلاف شیعه و سنی سوء استفاده کرده و آن را به شکاف و تفرقه و دشمنی بزرگی تبدیل کنند، منفعت دشمنان ما در ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی و در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

فتاح دماوندی در ادامه عنوان کرد: یکی از موضوعات مهمی که مسئولین شهرستان دماوند به آن توجه نکرده‌اند، لزوم احداث پارک مدیریت بحران دماوند است، شهرستان دماوند از نظر جغرافیایی در موقعیتی قرار دارد که احتمال وقوع زلزله و سیل و خسارات جانی و مالی سنگین در آن وجود دارد.

دوقطبی‌های کاذب تهدیدی برای وحدت ملی است

حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه گلستان گفت: دوران غیبت امام مهدی (عج) دوران سختی است که شیعه در فراق امام مهربان خود سپری می‌کند ولی امید به آمدن او، دل و جان‌ها را شور و نشاط می بخشد و تحمل سختی دشمنی‌ها را آسان می‌کند.

امام جمعه گلستان گفت: شیعه چشم به راه و منتظر مهدی فاطمه (س) است، انتظار نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه انتظار حرکت، نشاط و شور آفرینی است، انتظار تلاش شبانه روزی برای رسیدن به هدف و آمادگی برای سربازی امام زمان (عج) است.

وی در ادامه گفت: شناخت امام زمان (عج)، رعایت تقوی الهی و الگوپذیری از حضرت، یاد امام زمان (عج)، دعا برای تعجیل فرج، صدقه دادن و توسل به امام زمان (عج) از جمله ویژگی‌های منتظر است.

خطیب جمعه گلستان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: امروز ما نیازمند دو نوع وحدت هستیم، یک وحدت بین المللی در امت اسلام در سراسر جهان که وجود نورانی پیامبر اکرم (ص) محور وحدت است، چون مرکز و محور عواطف و عقاید همه مسلمان‌ها است، و معرفی چهره درست پیامبر اکرم (ص) وحدت آفرین است.

وی اضافه کرد: دوم وحدت ملی که از آن امروز به عنوان وفاق ملی هم یاد می‌شود و محور این وحدت هم قانون اسلامی و ولایت فقیه است و حرکت حول محور ولایت فقیه وحدت آفرین است.

موسوی در ادامه بیان کرد: آنچه وحدت ملی را تهدید می‌کند ایجاد دو قطبی‌های کاذب و غلط است که از اختلاف مستقیم منشأ می‌گیرد و در تصمیمات مصلحت ملی جای خود را به مصلحت حزب جناح و گروه می‌دهد و این خواست دشمن است که باید از آن پرهیز کرد.

امام جمعه گلستان در ادامه افزود: اما دو قطبی حقیقی که بر خاسته از عقیده و باور است نه تنها بد نیست بلکه اعلام موضع کردن عین وظیفه است و انسان مؤمن باید حد و مرز خود را با دشمن مشخص کند و اعلام موضع کند.

آئین و خواست نبی مکرم اسلام وحدت و اتحاد است

حجت الاسلام عباس مرادی در خطبه های نمازجمعه این هفته پاکدشت گفت: کسی که به حق معتقد است با کسانی که ضد و دشمن اهل بیت(ع) هستند ارتباط برقرار نمی کنند و در روابط اجتماعی نیز منتظر امام زمان(عج) باید خوب برخورد کرده و احترام بگذارد و از اعمال زشت و اشتباه فاصله بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از وحدت دور می شوند و از اتحاد فاصله می گیرند و بر طبل تفرقه می کوبند، خدا میفرماید "کسانی که اهل تفرقه هستند و پراکنده شدند ای پیامبر، شما ربطی به اینها ندارید."

امام جمعه پاکدشت یادآورشد: وحدت از جانب خدا و نشانه رحمت و نفاق از جانب شیطان است. هرکجا باهم بودیم نشانه رحمت است. شیطان عداوت را دوست دارد.

مسئله وحدت یک ضرورت استراتژیک و باور دینی است

حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه‌های عبادی-سیاسی نمازجمعه امروز شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در آستانه میلاد باسعادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و شروع هفته وحدت هستیم، به عموم مسلمین جهان تبریک می‌گویم، از دیدگاه مقام معظم رهبری، مسئله وحدت یک ضرورت استراتژیک و یک باور و اعتقاد دینی است نه یک تاکتیک موقت.

وی گفت: مقام معظم رهبری در باب ضرورت وحدت در جمع ائمه جمعه کشور فرمودند: حفظ وحدت یک اصل و ضرورت است، هرگاه جایی تکلیف شرعی احساس کردیم که خلاف وحدت باشد، قطعاً آنچه تصور کردیم تکلیف نیست، بلکه تکلیف حفظ وحدت است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید، بسیاری از والدین برای فرزندان خود، کیف و کفش و لوازم تحریر نو تهیه می‌کنند، تا ان شاء الله فرزندان دلبندشان به شادی و نشاط سال تحصیلی را شروع کنند.

حجت الاسلام حیدری افزود: ولی عده‌ای از هموطنان عزیز ما، ایتام و نیازمندانی هستند که توان مالی ندارند، خب چقدر زیباست که در کنار تهیه کیف و کفش نو برای فرزندان خود، به این عزیزان هم کمک کنیم و در حقیقت شادی خود را با آنها تقسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی، در پویش «مشق همدل» آماده جمع آوری کمک‌های شما خوبان است که ان شاء الله، لبخند را بر لبان ایتام و نیازمندان شهرمان بنشانیم.

امام جمعه فیروزکوه همچنین عنوان کرد: کارخانه تأمین ماسه یکی از کارخانه‌های بسیار آلاینده در مجاورت شهر فیروزکوه متأسفانه در سایه بی‌توجهی مسئولین کارخانه، یک تهدید جدّی برای سلامت مردم فیروزکوه است.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از