حالت تاریک
شنبه, 16 تیر 1403
کارشناس مسائل اقتصادی:

پزشکیان برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی ندارد

پزشکیان برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی ندارد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: پزشکیان تمام آنچه که روی میز دارد و روی آن تمرکز کرده‌، احیای توافق‌نامه برجام است.

محمدرسول روزبه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: پزشکیان هیچ‌گونه برنامه عملیاتی در رابطه با اقتصاد ندارد، تمام آنچه که روی میز دارد و روی آن تمرکز کرده‌، احیای توافق‌نامه برجام است که با آمدن قریب‌الوقوع ترامپ این موضوع به عبارتی محال و نشدنی است.

وی بیان داشت: در گفته‌های پزشکیان تناقضات زیادی وجود دارد از جمله آنکه در حالی در برنامه هفتم توسعه رشد ۸ درصدی اقتصاد پیش‌بینی شده که پزشکیان به عملیاتی شدن آن معتقد نیست.

کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: در همین رابطه مقام معظم رهبری این موضوع را نه تنها ممکن بلکه یک ضرورت دانسته‌اند، اما پزشکیان که خود را تابع منویات رهبری معرفی می‌کند در عمل خلاف آن را نشان می‌دهد و این نشان‌دهنده تناقض در اظهارنظرات او است.

روزبه خاطرنشان کرد: مجری مناظره شب گذشته سه بار به صورت شفاف پرسید در صورت عدم موفقیت در اجرای توافقنامه برجام، برنامه شما چه خواهد بود و پزشکیان در هر سه پاسخ جواب قانع کننده‌ای نداشته و کشور را به قفس تعبیر می‌کند که از تمدن به دور است.

وی تصریح کرد: در طرف مقابل سعید جلیلی معتقد به رشد است، اجرای تنها نیمی از برنامه‌های جلیلی به معنای حل بخش عمده‌ای از مشکلات کشور است و قطعاً اجرای نیمی از برنامه‌های اقتصادی بهتر از آن است که برنامه‌ای نداشته، کشور را معطل نگه داریم و گسل‌های قومیتی را فعال کنیم.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: برنامه پزشکیان درصورت عدم موفقیت برنامه‌ای است که جرأت بیان آن را ندارد، اینکه اعضای ستاد پزشکیان سخن از شیب ملایم و رفتن به سمت بنزین ۵۰ هزار تومانی می‌کنند همان برنامه جایگزین است.

روزبه اظهار کرد: به عبارتی اگر در مذاکره موفق نشود، باید همان راهی را رفت که در دولت روحانی منجر به افزایش ۱۰ برابری قیمت ارز شد؛ حتی اگر طرف مقابل به برجام هم برگردد، پزشکیان برای مشکلات قبل از تحریم‌ها نیز برنامه‌ای ندارد و گشایش اقتصادی رخ نخواهد داد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از