حالت تاریک
دوشنبه, 11 تیر 1403
مدیر آبفا ناحیه خانی‌آباد منطقه ۶ تهران:

هدررفت آب در ناحیه خانی‌آباد 22 درصد است

هدررفت آب در ناحیه خانی‌آباد 22 درصد است

مدیر ناحیه خانی‌آباد آبفا منطقه ۶ تهران گفت: میزان هدررفت آب در نواحی شهری و روستایی تحت پوشش ناحیه خانی‌آباد ۲۲ درصد است.

محمدکاظم عقا در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: شرکت آبفا در این منطقه به حدود ۷۵ هزار مشترک با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به آبرسانی به ۹ روستای تحت پوشش با جمعیت ۸۰ هزار نفری، عنوان کرد: در محدوده شهری خدمات‌دهی شرکت آبفا در ناحیه خانی‌آباد، تأمین آب از طریق آب‌های سطحی از مبادی ورودی از شرکت تأمین تصفیه آب تهران و در روستاها نیز از طریق ۲۲ حلقه چاه تأمین می‌شود.

مدیر ناحیه خانی‌آباد آبفا منطقه ۶ تهران میزان هدررفت آب در شبکه توزیع و انتقال آب را ۲۲ درصدی خواند و بیان کرد: فرسودگی شبکه، شکستگی لوله‌ها و وجود شیرآلات معیوب بخشی از عوامل مؤثر در این باره هستند و بخش دیگر نیز به نشتی‌های داخلی در اشتراک‌های آب مشترکان خانگی برمی‌گردد.

عقا با اشاره به توسعه و بازسازی ۷ کیلومتر از شبکه انتقال آب در سال گذشته با هدف اصلاح شبکه و کاهش میزان هدررفت آب، خاطرنشان کرد: در برنامه کاری سال ۱۴۰۳ نیز با شناسایی نقاط فرسوده، نسبت به اصلاح و بازسازی بخش‌هایی از شبکه انتقال آب از جمله با اولویت سن فرسودگی شبکه اقدام می‌شود.

وی از وجود اشتراک‌های غیرمجاز به عنوان یکی از معضلات شرکت آبفا و عاملی برای هدررفت منابع آب یاد و تأکید کرد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ انشعاب شناسایی و از این تعداد ۱۵۰ مورد به انشعاب مجاز تبدیل شد.

مدیر ناحیه خانی‌آباد آبفا منطقه ۶ تهران با تأکید بر استمرار شناسایی مشترکان غیرمجاز در سال جاری در مناطق شهری و روستایی، تصریح کرد: در روستای مرتضی‌گرد با وجود استفاده از باب مخزن ۲ هزار مترمکعبی و لوله‌گذاری حدود ۱۵ کیلومتری که طی دو سال گذشته انجام شده، باز هم شاهد مشکل انشعابات غیرمجاز هستیم.

عقا اظهار کرد: آمار مشترکان غیرمجاز در برخی از مناطق شهری و روستایی بیشتر از سایر مناطق است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از