حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

فیروزکوه و دماوند در استان تهران باقی می‌مانند

فیروزکوه و دماوند در استان تهران باقی می‌مانند

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اظهارات معاون حقوقی وزارت کشور دماوند و فیروزکوه جزو تهران باقی خواهند ماند.

سید احمد رسولی‌‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: از حدود یک سال و چند ماه پیش، موضوعی در وزارت کشور برای تشکیل استان غربی به مرکزیت شهرستان شهریار و استان شرقی به مرکزی شهرستان ورامین مطرح شد؛ در ابتدا بحث الحاق شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه بود.

وی گفت: برای تشکیل استان جدید، ابتدا باید موضوع در معاونت سیاسی وزارت کشور مطرح شود، سپس توسط وزیر کشور به کمیسیون سیاسی - امنیتی دولت ارسال می‌شود؛ پس از تصویب در کمیسیون مذکور در دولت مطرح و دولت در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌کند و در مجلس نیز ابتدا باید در کمیسیون تخصصی شوراهای داخلی مطرح شود و بعد به صحن علنی بیاید.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح و پیشنهاد در مراحل اولیه قرار داشت که بلافاصله با موضع‌گیری صریح و محکم مواجه شد؛ در جلسات متعددی که با ریاست جمهوری و وزیر کشور و معاونین وی به ویژه معاونت سیاسی و معاونت امور مجلس داشتم، اعلام شد که یا شمال‌شرق استان تهران به مرکزیت شهرستان دماوند استان مستقل شود و جدای از استانی به مرکزیت ورامین باشد یا همانطور به شکل فعلی جزو استان تهران بماند.

رسولی‌‌نژاد بیان کرد: در بهمن سال 1402 این پیشنهاد برای کمیسیون سیاسی-امنیتی دولت می‌رود که وزارتخانه‌هایی چون وزارت کشور، امور خارجه و دیگر دستگاه‌ها در آنجا عضویت دارند؛ همان زمان که این پیشنهاد به کمیسیون مربوطه می‌رود دماوند و فیروزکوه از استانی به مرکزیت ورامین حذف شدند؛ بخشی از شهر ری که قرار بود به استان جدید ملحق شود هم لغو شد.

وی تصریح کرد: آنچه اکنون در کمیسیون سیاسی - امنیتی دولت تصویب شده، شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و بخشی از شهر ری نیز همانند دماوند و فیروزکوه از استان جدید به مرکزیت ورامین جدا شدند و در استان تهران فعلی باقی ماندند؛ البته این موضوع هنوز به مجلس نرسیده است و بررسی آن در مجلس نیز مدت زمان قابل توجهی صرف خواهد کرد. 

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از