حالت تاریک
شنبه, 12 خرداد 1403
کارشناس مسائل مذهبی:

شهدا ابتدا عارف و سپس شهید می‌شوند

شهدا ابتدا عارف و سپس شهید می‌شوند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: از نگاه عرفا، شهدا ابتدا عارف و سپس شهید می‌شوند، همانگونه که به قول حاج قاسم شرط شهید شدن شهید بودن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تهران نیوز حجت‌الاسلام سید مهدی حائری‌زاده امشب در اجلاسیه شهدای مداح استان تهران که به میزبانی شهرستان بهارستان برگزار شد، مردم این شهرستان را پای کار ارزش‌های انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: بهارستان ۱۹۶ شهید دفاع مقدس، ۱۸ شهید مدافع حرم و ۴۵ آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شهدا برای ادای تکلیف رفتند و به دنبال گمنام شدن بودند، اما خداوند متعال آنها را معروف کرد، بیان کرد: شهدای مداح در دوران دفاع مقدس با سرودن روضه‌ها و نوحه‌هایشان مردم و رزمندگان اسلام را به وجد می‌آوردند.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: از نگاه عرفا، شهدا ابتدا عارف و سپس شهید می‌شوند، همانگونه که به قول حاج قاسم شرط شهید شدن شهید بودن است.

به گفته حجت‌الاسلام حائری‌زاده، رزمندگان دفاع مقدس سه دسته هستند، برخی‌ها نسبت به گذشته خود بی‌تفاوت بوده، برخی از گذشته خود پشیمان شده و برخی به آن وفادار ماندند و وفاداران همان‌هایی هستند که عاقبت به خیر می‌شوند.

وی با اشاره به مقام شفاعت شهدا در روز قیامت، تأکید کرد: در روز حساب به شهید خطاب می‌شود که هر که را می‌خواهید و اراده می‌کنید، قدرت شفاعت او را دارید و شهدا شرط ورودشان به بهشت را وارد شدن پدران و مادرانشان و آن‌هایی که حقی بر گردنشان دارند، می‌دانند.

کارشناس مسائل مذهبی امنیت حاکم بر کشور ایران را مرهون و مدیون جانفشانی‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم خواند و تصریح کرد: در حالی برخی‌ها به غلط دلیل حضور شهدای مدافع حرم در میدان نبرد را موضوعات مادی می‌دانند که آنان برای ادای تکلیف و حفظ حرم اهل بیت به میدان رفته و جان خود را فدا کردند و بشکند قلم‌هایی که درباره این شهدا اینگونه می‌نویسند.

حجت‌الاسلام حائری‌زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، گفت: دولت خدمتگزار در حال تلاش مضاعف است و امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که در کشورمان حتی یک فقیر نداشته باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از