حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
امام جمعه دماوند:

وحدت رمز گسترش اسلام است

وحدت رمز گسترش اسلام است

امام جمعه دماوند گفت: وحدت مسلمانان رمز شکست توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان و عاملی بر تقویت اتحاد و انسجام مسلمانان و گسترش دین اسلام است.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: پیام هفته وحدت و میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، بیان منطق قرآن در حفظ اتحاد مسلمین و مبارزه با زورگویان است.

وی امام حسن عسکری (ع) را منادی وحدت بین شیعه و سنی خواند و با اشاره به تأکید آن حضرت بر ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز مذاهب اسلام با یکدیگر، عنوان کرد: خوش‌رفتاری و خدمت به مذاهب مختلف اسلامی حکومت شیعی را نزد همگان محبوب و پایدار خواهد کرد.

امام جمعه دماوند بیان کرد: امامین انقلاب همواره مسلمانان جهان را به وحدت دعوت و آن‌ها را از تفرقه بر حذر داشته‌اند، این راهبرد تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است چرا که وحدت، قدرت مسلمانان را زیاد می‌کند و از این‌رو استکبار جهانی با اتحاد مسلمین مخالفت می‌کند.

فتاح دماوندی تأکید کرد: منفعت دشمنان ما در ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است، سیره اهل بیت پیامبر و رسول گرامی اسلام بر ایجاد وحدت بین مسلمین و دوری از تفرقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیر مومنان (ع) ۲۵ سال صبر کرد، اما راضی نشد بین امت رسول الله تفرقه رخ دهد، رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه هدی علیهم‌السلام از دشمنی شیعه و سنی ناراضی خواهند بود.

امام جمعه دماوند با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان، افزود: اختلاف شیعه و سنی به سود دشمن و به ضرر شیعیان و اهل سنت است و کسانی که در آتش تفرقه می‌دمند، دشمنان اسلام را خوشحال می‌کنند.

فتاح دماوندی سپس فلسطین را عضوی از پیکره اسلام خواند و گفت: اتحاد علیه صهیونیست‌ها رمز پیروزی کشورهای منطقه و آغاز اخراج آمریکا از خاورمیانه است، دولت‌های اسلامی باید به یکدیگر اعتماد کنند، تا منافع مردم مسلمان تأمین شود.

وی اظهار کرد: وحدت و یکپارچگی موجب تغییر رفتار استکبار و کشورهای سلطه‌گر شده و می‌تواند گامی در راستای پایان جنگ و پیروزی مردم مظلوم غزه و فلسطین باشد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از