حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
رئیس شورای شهرستان ری خبر داد:

اجرای پروژه ترافیکی در مسیر بهشت زهرا

اجرای پروژه ترافیکی در مسیر بهشت زهرا

رئیس شورای شهرستان ری گفت: یک هزار میلیارد تومان پروژه ترافیکی در مسیر بهشت زهرا (س) و نمایشگاه شهر آفتاب هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، جعفر بندی شربیانی روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از اهداف تعیین شده برای بنده رفع گره‌های ترافیکی در شهرستان ری و برخی دیگر از شهرستان‌های پیرامونی بود که از تهران به آنها تحمیل می‌شود. در همین راستا هزار میلیارد تومان پروژه ترافیکی در مسیر بهشت زهرا (س) و نمایشگاه شهر آفتاب پیش‌بینی شد که خارج از جغرافیای شهر تهران بود اما توجیه داشت.

رئیس شورای عالی شهرستان ری پیرامون بازسازی محله نفرآباد در شهر ری اظهار کرد: عملکرد سازمان نوسازی در این دوره در محله نفرآباد کاملا روبه جلو است و برآیند پروژه‌هایی که تعریف شد و تصمیماتی که در مدیریت شهری، شورای شهر تهران و کمیسیون ماده پنج گرفته شد، متحول شدن یک محله کاملا ناکارآمد بود که در طول سه دهه فریز شده بود.

وی افزود: ما انتظار سرعت بالایی از پروژه‌هایی داریم که شهرداری تهران و سازمان نوسازی اجرا می‌کند؛ با این اقدام چرخ محرک توسعه در آن محله ناکارآمد به حرکت در می‌آید.

به گفته و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، این موضوع یک مقدار کُند بوده که با پیگیری‌هایی که می‌کنیم سعی خواهد شد سریعتر پیش برود. در محله نفرآباد پروژه‌هایی همچون هتل، مهدکودک، نانوایی، فروشگاه، مرکز خرید، میدان میوه و تره‌بار و ساختمان فرهنگی محله در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند نوسازی بافت فرسوده در پایتخت، گفت: در نوسازی بافت فرسوده باید به این موضوع توجه کنیم که دائماً برخی پهنه‌ها در شهر در حال فرسوده شدن هستند و معیار موفقیت یک دوره مدیریت شهری این نیست که از مساحت کاهش دهد. در هر صورت با توجه به فعالیت قرارگاه مسکن و پروژه‌هایی که شهرداری اعلام می‌کند، اگر روی زمین بنشیند و تعهدات فی ما بین شهرداری و سازمان نوسازی و دیگر بخش‌ها اجرایی شود اتفاق خوبی در نوسازی بافت فرسوده خواهد افتاد.

اجرای پروژه ترافیکی در مسیر بهشت زهرا

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به همراه علیرضا زاکانی شهردار تهران، حسین فدایی رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام محمد ابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری دیدار و پیرامون موضوعات مختلف شهرری گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امام جمعه شهرری در این دیدار از شهردار تهران درخواست کرد، برای رفع مشکلات شهرری شهرداری ویژه در شهرری ایجاد شود.

شهرستان ری با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب پایتخت قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

 

/انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از