حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار شهرستان ری خبر داد:

مدارس ری به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند

مدارس ری به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند

فرماندار شهرستان ری گفت: اتخاذ تمهیدات لازم به منظور بازگشایی مدارس در دستور کار شورای آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، تاکسیرانی، پلیس راهور و نیروی انتظامی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» مهدی باب‌الحوائجی عصر امروز در حاشیه برگزاری جشن غنچه‌ها در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امروز در جشن غنچه‌‌ها که برای نوآموزان پیش از دبستان برگزار شد، نوباوه‌ها آماده می‌شوند تا حرکت تازه‌ای را در زندگی خودشان آغاز کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و آرزوی کامیابی برای نوآموزان، عنوان کرد: قطعا موفقیت یک کشور به نیروی انسانی قوی بستگی دارد و رکن و پایه نیروی انسانی همین غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها هستند.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم به منظور بازگشایی مدارس در دستور کار شورای آموزش و پرورش، افزود: ساماندهی و سازماندهی معلمان و کلاس‌بندی‌ها انجام شده و اقدامات تامینی مناسب در راستای تقویت ناوگان و سرویس حمل و نقل مدارس توسط شهرداری‌ها و تاکسیرانی صورت گرفته است.

باب‌الحوائجی تصریح کرد: پلیس راهور و نیروی انتظامی با اتخاذ تدابیر مربوط به ایمن سازی محدوده مدارس و تسهیل در رفت و آمد دانش‌آموزان و آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، معلمان نیز با ظرفیت حداکثری آماده ارائه خدمات آموزشی هستند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری با اشاره به برگزاری این جشن به منظور آشنایی نوآموزان پیش از ورود دبستان با فضای مدرسه، گفت: آموزش نوآموزان در پیش‌دبستانی و کسب مهارت‌های مختلف اعم از نحوه در دست‌گرفتن مداد، نظم و احترام، حضور و غیاب موجب می‌شود آمادگی بیشتری را برای ورود به پایه اول دبستان کسب کنند.

یعقوب ایمانی اظهار کرد: تجربه‌ همکاران ما در سال‌های گذشته نیز نشان می‌دهد کودکانی که مقطع پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند، در سال اول ورود به مدرسه با کمترین چالش‌ها و مشکلات مواجه بوده و با فضای حضور در کلاس درس آشنا بوده‌اند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت گذراندن این مقطع برای نوآموزان و خانواده‌ها، یادآور شد: پیش‌دبستانی مقطعی بسیار اثرگذار است که والدین و فرزندان به تدریج با عادت به فضای رسمی آموزش و شکاف بین خانه و دبستان آمادگی لازم برای آغاز پایه اول را کسب می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از