حالت تاریک
چهارشنبه, 13 تیر 1403
مسئول بسیج رسانه استان تهران:

«وعده صادق» طرح درسی برای دانشگاه‌های جنگ می‌شود

«وعده صادق» طرح درسی برای دانشگاه‌های جنگ می‌شود

مسئول بسیج رسانه استان تهران گفت: ویژگی‌های خاص عملیات «وعده صادق»، طرح درس مفیدی برای دانشگاه‌های جنگ در کشورهای دنیا خواهد بود.

مصطفی قاضی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «تهران نیوز»، با بیان اینکه سپاه پاسداران با روحیه انقلابی در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ و با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تولد یافت، اظهار کرد: این مولود انقلاب در ایام دفاع مقدس به خوبی توانست در دفع شرارت‌های دشمن در کنار سایر نیروهای مسلح ایفای نقش نماید و پس از گذشت ایام نورانی دفاع مقدس در جهت حفظ و استمرار نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته باشد.

وی در همین رابطه افزود: یکی از دستاوردهای سپاه پاسداران در دفاع از حرم اهل بیت (ع) درهشت سال جنگ سوریه است این پدیده بی سابقه و انقلابی به نوعی با اساس انقلاب در هم آمیخته و برای شناخت آرمان‌های انقلاب باید به این نهال نورس که اکنون درخت تناوری گردیده توجه داشت.

مسئول بسیج رسانه استان تهران با اشاره به عملیات اخیر سپاه پاسداران در راستای مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی، بیان کرد: آخرین دستاورد این نیروی نظامی و بصیر عملیات «وعده صادق» که طی آن عمل تنبیه رژیم جعلی صهیونیستی را به منصه ظهور رسانید و با توجه به هشدارهای قبلی به این رژیم و نیز در نظر گرفتن روحیه جوانمردی در مقابل قدرت‌های منطقه‌ای، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را طراحی و عملیاتی کرد که این امر، تحسین کشورهای همسایه را به دنبال داشت.

قاضی‌زاده با اشاره به برخی از دستاوردهای سپاه در عملیات «وعده صادق»، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های خاص این عملیات طرح درس مفیدی برای دانشگاه‌های جنگ در کشورهای دنیا خواهد بود.

وی با اشاره به نقش سپاه در ارتقاء صنایع دانش‌بنیان به ویژه در حوزه موشکی و فضا، تصریح کرد: طبق اساسنامه تشکیل سپاه و همچنین نظر به اعتقاد و اندیشه همه فرماندهان و مسئولان در مورد بهره‌مندی از علوم روز، طبق مطالعات گسترده دانشگاه‌ها، مراکز علمی و هسته‌های صنعتی داخلی، سپاه در پی بهره‌مندی از علوم روز هستند و سردمدار این اندیشه، نیروی توانمند هوافضای سپاه است که توانسته نتایج خوبی در خصوص تست و پرواز موشک‌ها به‌دست آورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه وجود موشک‌ها نقش بازدارندگیِ دشمنان این مرز و بوم و ایجاد امنیت برای کشور را دارد، گفت: دشمنان با توجه به روحیه جهادی و رزمندگی اهالی سپاه پاسداران می‌دانند که به محض هرگونه خطا باید منتظر جواب خطا و تنبیه خودشان باشند و این همان نقش ایجاد امنیت در کشور و منطقه غرب آسیا است.

قاضی‌زاده با اشاره به خدمت‌رسانی سپاه به مردم این مرز و بوم و ایجاد رفاه برای آنان، اظهار کرد: یکی دیگر از وظایفی که در سال‌های اخیر بر عهده پاسداران قرار گرفته حمایت از قشر آسیب‌دیده است که مسئولان در حوادث و بلایای طبیعی با بسیج تمام امکانات و با روحیه جهادی سر از پایین نشناخته و به کمک آسیب‌دیدگان می‌شتابند.

وی این روحیه کمک‌رسانی در سپاه را نشأت گرفته از کلام معصومین (ع) که همواره بر دستگیری از آسیب‌دیدگان و مستمندان تاکید کردند، دانست و عنوان کرد: روحیه شهامت، شجاعت، شهادت، انقلابی‌گری، جهادی و جوانمردی در پاسداران انقلاب اسلامی، خصلت‌هایی هستند که این نیروی عظیم مردمی را در چشم هم‌میهنان عزیز کرده است.

مسئول بسیج رسانه استان تهران تاکید کرد: دشمنان نیز با آگاهی از موارد فوق‌الذکر، همواره کوشیده‌اند به دروغ، از کاهش محبوبیت این عزیزان نزد افکار عمومی مطالبی را بیان کنند ولی در واقع آنچه که بیش از پیش نمایان می‌شود دروغگویی رسانه‌های معاند در این خصوص است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از