حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403
مدیر آب و‌ فاضلاب بخش کهریزک:

حفر یک حلقه چاه آب در کهریزک

حفر یک حلقه چاه آب در کهریزک

مدیر آب و‌ فاضلاب بخش کهریزک گفت: در فصل گرما نیاز به تامین آب داریم؛ در شهرها و بخش کهریزک ۹۰ لیتر آب کمبود داریم.

مسلم سلطانیان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیل «تهران نیوز»؛ اظهار کرد: با حفر و تجهیز یک حلقه چاه، ۱۵ لیتر در ثانیه آب برای مصرف شهروندان در شهر و تعدادی از روستاهای بخش کهریزک وارد شبکه مصرف شده است.

وی از اجرای خطوط انتقال و ۷۰۰ متر لوله‌گذاری و صرف اعتبار ۴ میلیارد تومانی از منابع جاری شرکت آبفا کهریزک برای بهره‌برداری از این چاه آب خبر و ادامه داد: برای گذر از پیک بحران در منطقه و به ویژه در فصل گرما کمبود آب به میزان ۹۰ لیتر بر ثانیه وجود داشت.

مدیر آب و فاضلاب بخش کهریزک با اشاره به تأمین ۱۵ لیتر بر ثانیه آب از طریق حفر یک حلقه چاه، تصریح کرد: در حال حفر چاه‌های دیگر برای تأمین آب مورد نیاز هستیم.
سلطانیان بیان داشت: پیش از آغاز فصل گرما سه حلقه چاه دیگر در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و آب پایدار مورد نیاز مصرف در کهریزک تأمین خواهد شد.

سلطانیان با اشاره به کاهش منابع آب و ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت صحیح مصرف، گفت: در صورتیکه شهروندان میزان مصرف خود را ۲۰ درصد کاهش دهند، بدون تنش و با حفظ شرایط تابستان را پشت سر می‌گذاریم.

وی تحقق این مهم را در گرو فرهنگ‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که همچنان برای شسشتوی فرش‌ها، خودرو و مواردی از این دست از آب شرب استفاده می‌شود، همچنان نیز به فرهنگسازی در حوزه مدیریت و کاهش مصرف وجود دارد و باید در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام شود.
مدیر آب و فاضلاب بخش کهریزک از صدور اخطار به ادارات پرمصرف یا بدمصرف خبر و ادامه داد: این ادارات درصورتیکه میزان مصرف آب خود را کاهش ندهند، با قطع انشعاب مواجه می‌شوند.

سلطانیان استفاده از ابزارها و شیرهای کاهنده مصرف را در ادارات پرمصرف ضروری خواند و عنوان کرد: در صورت نیاز، ورود کرده و ابزار‌ و شیرآلات کاهنده مصرف نصب خواهیم کرد.
انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از