حالت تاریک
چهارشنبه, 02 خرداد 1403
رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه خبر داد:

پلمب یک‌ واحد تولید کاغذ در فیروزکوه

پلمب یک‌ واحد تولید کاغذ در فیروزکوه

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه از پلمب یک واحد تولید کاغذ به دلیل عدم توجه به اخطاریه‌ها در راستای رفع آلودگی خبر داد.

داریوش فرخی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، در خصوص پلمب یک واحد تولید کاغذ در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه، اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق عامه، با توجه به بوی نامطبوع و آلایندگی یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی قدیم شهرستان فیروزکوه که علی‌رغم اخطاریه‌ها و هشدارهای مکرر نسبت به رفع آلایندگی، اقدامی انجام نداد با دستور مستقیم دادستان شهرستان فیروزکوه به عنوان مدعی‌العموم پلمب شد.

وی در ادامه این اقدام را در پی نارضایتی شهروندان و‌ گلایه آنها بیان و اشاره کرد: این اقدام در راستای حفظ سلامتی شهروندان صورت گرفته است و تا زمانی که معضل آلودگی و‌ بوی نامطبوع از سوی این واحد تولیدی برطرف نشود، رفع پلمب صورت نمی‌گیرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه همچنین تاکید کرد: پلمب این واحد با حضور نماینده دادستان، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت، رئیس اداره محیط زیست، نماینده اداره صنعت و معدن و نماینده اداره شبکه بهداشت انجام شد.

فرخی بیان کرد: تعداد اخطاریه‌ها برای این واحد تولیدی طی این سال‌های اخیر زیاد بود و حتی در سال ۱۴۰۱ فرصت چند ماهه برای احداث تصفیه‌خانه داده شد که در تحویل زمین با مشکل مواجه شدند؛ شرکت از اواخر تابستان واحدی را خریداری کرد و احداث تصفیه‌خانه را آغاز نمود که با شروع فصل سرما کار متوقف شد.

وی همچنین تصریح کرد: مسئولان این واحد تولیدی تا اواخر تابستان سال جاری برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه مهلت می‌خواهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در خصوص اخطاریه‌های محیط زیست به این واحد تولیدی، تاکید کرد: اخطاریه‌ها در پی هر گلایه و اعلام شکایت از سوی شهروندان به صورت تلفنی و مکتوب انجام می‌شد و آخرین اخطاریه هم مربوط به صبح روز گذشته است که منجر به پلمب نیز شد، این نکته نیز حائز اهمیت است که پرونده قضائی برای این واحد صنعتی تشکیل و دستگاه قضا در حال رسیدگی می‌باشد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از