حالت تاریک
یکشنبه, 10 تیر 1403
معاون خدمات مشترکان برق پایتخت خبر داد:

پایش 2000 مگاوات مصرف برق پایتخت از دور

پایش 2000 مگاوات مصرف برق پایتخت از دور

معاون فروش و خدمات مشترکان برق پایتخت گفت: با نصب بیش از ۱۷۲ هزار کنتور هوشمند، بالغ بر 2000 مگاوات از مصرف برق تهران از راه دور تحت رصد و نظارت لحظه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مسعود عزیزی با اشاره به اقدامات گسترده این شرکت در جهت هوشمندسازی شبکه توزیع برق شهر تهران از رؤیت‌پذیری 2 هزار مگاوات از بار شبکه توزیع برق شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: حدود ۷۰۰ مگاوات از این میزان مصرف، علاوه بر رؤیت‌پذیری و پایش، کنترل‌پذیر است.

وی افزود: با هدف استفاده بهینه از منابع انرژی و صیانت از حقوق مشترکان، با تلاش همکاران ما در مجموعه برق پایتخت، تمامی مشترکان اداری و صنعتی شهر تهران مجهز به کنتور هوشمند شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده است مشترکان خانگی و تجاری پرمصرف شهر تهران نیز مجهز به کنتورهای هوشمند شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکان برق پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی انشعابات برق جدیدی که در شهر تهران واگذار می‌شود با نصب کنتورهای هوشمند، قابل رؤیت و کنترل‌پذیر هستند و این فرآیند در کنترل بار و مدیریت انرژی به ویژه در ساعات اوج مصرف تأثیر بسیار ارزنده‌ای دارد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از