حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام جمعه فیروزکوه:

نماز جمعه سنگر جنگ نرم‌ است

نماز جمعه سنگر جنگ نرم‌ است

امام جمعه فیروزکوه گفت: نماز جمعه جزو اولین ابزاری بود که در صدر اسلام برای تبیین و روشنگری عموم مردم استفاده شد.

حجت‌الاسلام حسن حیدری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به پنجم مرداد و سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در سال ۱۳۵۸، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی است، آنگونه که امام خمینی (ره) از آن به عنوان سنگر یاد کرد.

وی بیان کرد‌: امروز نیز نماز جمعه و مسجد دو سنگر بسیار مهم در جبهه جنگ نرم و رویارویی با دشمن هستند و اگر سنگر خالی بمانند، به شکست می‌انجامد.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: امام (ره) همچنین نماز جمعه را از مهم‌ترین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و اینگونه است که این رویداد، منبر دعوت به تهذیب نفس، روشنگری افکار و بصیرت مسلمانان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: معظم‌له نماز جمعه را قلب فرهنگی و قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت می‌دانند و همانا مظهر وحدت و ظرفیت بزرگی برای اجتماع قلوب است و هم در زمان جنگ نیز فرماندهی در قرارگاه بود‌، باید با این دید به نماز جمعه بنگریم.

وی با بیان اینکه تقویت سنگر نماز جمعه خیر بیشتری را به آن منطقه و مردم می‌رساند، تصریح کرد: به لحاظ فضیلت عمل نیز در روایات ثواب نماز جمعه به اندازه حج یا حتی بیشتر از حج ذکر شده است.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: نماز جمعه جزو اولین ابزاری بود که در صدر اسلام برای تبیین و روشنگری عموم مردم استفاده شد، دشمنان از نقش روشنگرانه نماز جمعه به شدت در هراس بوده و هستند و بارها برای لطمه به این سنگر تلاش کردند که البته هیچ اثری نداشت.

حجت‌الاسلام حیدری با تأکید بر اهمیت تقویت جایگاه نماز جمعه، بیان کرد: ارگان‌های مختلف با توجه به جمعیت مخاطب خود پای کار بیایند، بخشی از جذابیت نماز جمعه به مسئولان بستگی دارد  و بخشی هم به اقشار مختلف مردم از جمله جوانان، ورزشکاران، هنرمندان، بسیجیان و هر هفته از لحاظ کمی و کیفی باید ارتقاء یابد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از