حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
نصب ۲۵ کنتور هوشمند بر چاه‌های آب پردیس
مدیر امور منابع آب پردیس خبر داد:

نصب ۲۵ کنتور هوشمند بر چاه‌های آب پردیس

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از نصب ۲۵ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار در محدوده عملکرد این شرکت طی یک هفته کاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی‌نسب اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت تهران به‌دلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت‌های بی‌رویه و بدون برنامه از آبخوان، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره‌برداری از چاه‌های پروانه‌دار و کمک به تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است کلیه چاه‌های پروانه‌دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شوند.

وی افزود: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری‌های به‌عمل آمده نسبت به نصب ۲۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکین بر روی چاه‌های مجاز با مصارف، صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس خاطرنشان کرد: نصب کنتور بر روی چاه‌ها یکی از پروژه‌های مهم طرح تعادل‌بخشی بوده که امور منابع آب تهران و پردیس در جایگاه حاکمیتی خود این طرح را جهت مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری ویژه خواهد کرد.

مرادی‌نسب یادآور شد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوه‌ای البرز و از شرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان‌های قم و مرکزی محدود می‌شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران و حوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده‌های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد، تهران - کرج، ورامین، دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از