حالت تاریک
جمعه, 06 مهر 1403
نتانیاهو به مرگ سیاسی نزدیک‌ شده است
کارشناس و تحلیلگر سیاسی:

نتانیاهو به مرگ سیاسی نزدیک‌ شده است

کارشناس و تحلیلگر سیاسی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، گفت: نتانیاهو حیات سیاسی خودش را از دست داده و به مرگ سیاسی نزدیک‌تر شده است.

احمد تیموری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی را بیانگر خوی وحشی‌گری و تروریستی این رژیم غاصب دانست و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به هیچکدام از حقوق، قواعد و قوانین بین‌المللی پایبند نبوده و به اصول جنگی و اخلاق در امور جنگی اعتقادی ندارند. 

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در چندین دهه در پی عملیات خشونت‌آمیز و تروریستی، تاکید کرد: این رژیم جعلی بارها اقدام به ترور مقامات ارشد کشورهای مقابل خود کرده و دنیا در تمام این اتفاقات شاهد سکوت سازمان ملل متحد، مجامع بین‌المللی و شورای امنیت بوده است.  

کارشناس و تحلیلگر سیاسی به عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و کشته و زخمی شدن چند هزار انسان بی‌گناه اشاره و تصریح کرد: انفجار پیجرها، لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های تلفن همراه تعدادی از نیروهای نظامی حزب الله با نشان دادن چراغ سبز آمریکا و متحدان آن صورت گرفته است.

تیموری به سکوت کشورهای اسلامی عربی از جمله عربستان، امارات، مصر، اردن، بحرین و قطر به جنایات اخير رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: آنچه که مورد توجه هست، این عملیات قرار بود در یک جنگ همه‌جانبه علیه حزب الله شکل بگیرد و عملیات تروریستی چون نیروهای حزب الله و مقامات ارشد نظامی و سیاسی متوجه این امور شده بودند، باید یک تحقیر همه‌جانبه روی این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی از سوی ایران پس از ترور شهید اسماعیل هنیه، اظهار کرد: موضع‌گیری ایران در مقابل ترور یک مقام ارشد در کشور ثالث بر اساس قواعد بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است و انجام عملیات وعده صادق ۲ باید با برنامه‌ریزی قوی‌تری شکل گیرد.

کارشناس و تحلیلگر سیاسی افزود: در حال حاضر آمریکا  هدف خود را از ارسال ناو و هواپیماهای جنگی خود به منطقه را جلوگیری از تشدید جنگ در خاورمیانه اعلام کرده، در حالی که هدف اصلی آمریکا مقابله با ایران، کشورهای اسلامی و محور مقاومت است.

تیموری با اشاره به اینکه در نظام بی‌الملل چیزی به عنوان رعایت قواعد و قوانین بین‌المللی وجود ندارد، گفت: تاکنون رسالت اصلی سازمان ملل متحد مبنی بر برقراری صلح و امنیت جهانی و جلوگیری از جنگ میان کشورها احراز نشده و چندین قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف جنگ و جلوگیری از کشتار مردم غزه در عمل شکل نگرفته است. 

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو حیات سیاسی خودش را از دست داده و به مرگ سیاسی نزدیک‌تر شده است، تاکید کرد: نتانیاهو در مقابل غزه با ۳۶۴ کیلومتر وسعت و فاقد ارتش کلاسیک و سلاح‌های مدرن شکست خورده و به فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت بخشیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از