حالت تاریک
یکشنبه, 25 شهریور 1403
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ری:

اربعین زمینه‌ساز تشکیل امت واحد اسلامی است

اربعین زمینه‌ساز تشکیل امت واحد اسلامی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: یکی از آثار پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی برای شکل‌گیری امت واحده اسلامی است.

حسین مومن در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین پیام‌هایی را به جهانیان مخابره کرده است. 

وی با اشاره به تجلی آثاری چون خودسازی، تهذیب و شکوفایی ایمان قوی در انسان در اربعین، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین آثار وضعی اجتماعی برای جامعه به مانند وحدت و همدلی بین امت اسلام، اتحاد و انسجام اجتماع مومنان و مسلمانان را به همراه دارد. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهرستان ری در همین رابطه عنوان کرد: اثر دیگری از پیاده‌روی اربعین را می‌توان اجتماع‌سازی گفتمان امت اسلامی و زمینه‌سازی شکل‌گیری امت واحده اسلامی خواند.

مومن یکی دیگر از آثار راهپیمایی اربعین حسینی را تشخیص حق از باطل دانست و خاطرنشان کرد: ترویج روحیه آزادگی در ملل جهان بر اساس کلام امام حسین (ع) نیز از اثرات دیگر این پیاده‌روی است.

وی با بیان این آثار وضعی اجتماعی که برای جامعه اسلامی در پی پیاده‌روی اربعین رخ می‌دهد، تأکید کرد: علاوه‌ بر این‌ها، راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی آثاری نیز در جامعه بین‌المللی و جهانی دارد و همه ملت‌های جهان را دربر می‌گیرد. 

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: از آثار بین‌المللی اربعین می‌توان به مواردی چون رخ کشیدن قدرت عظیم نهضت حسینی، مانور عزت اسلام و شیعیان در دنیا، یأس و ناامیدی دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در دنیا اشاره کرد. 

مؤمن اربعین را معالجه و درمان بسیاری از دردهای فعلی جهان به ویژه جهان اسلام و شیعه خواند و تصریح کرد: یکی از آثار وضعی در حوزه بین‌المللی اربعین، بیداری جهانیان در مقابل اسلام‌هراسیِ غرب و تقویت جبهه مقاومت اسلامی برای افق آینده هست.  

وی از جمله مهم‌ترین آثار پیاده‌روی اربعین جامعه‌سازی یعنی تشکیل تمدن نوین اسلامی خواند و تصریح کرد: هدف نهایی پیاده‌روی اربعین زمینه‌سازی ظهور حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله (عج) به عنوان منتقم خون همه شهداست. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عبدالعظیم حسنی (ع) شهرستان ری گفت: اربعین یک پدیده دینی بوده که بُعد سیاسی آن به متن جامعه منتقل شده و جلوه‌های آن مانند افزایش قدرت نرم و اقتدار جهان اسلام، تجلی وحدت و همگرایی در جهان اسلام، بسیج سیاسی شیعیان حول اسلام ناب، شبکه‌سازی اجتماعی و فرهنگی و ایجاد نظم جدید اجتماعی قابل مشاهده است. 

مومن در ادامه تشریح آثار سیاسی پیاده‌روی اربعین بیان کرد: به برکت اربعین بصیرت، دشمن‌شناسی، عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی توسط حرکت خودجوش مردمی علیه قدرت‌های استکباری در حال شکل‌گیری است. 

وی با اشاره به روشنگری‌ها و جهاد تبیین حضرت زینب (س) درباره واقعه کربلا و تاثیر آن در مانایی این واقعه، ادامه داد: جهاد تبیین حضرت زینب (س) توانست توطئه‌های دشمن که علیه دین بود را به خودشان برگرداند، امروز هم بانوان با جهاد تبیین می‌توانند همه توطئه‌های فرهنگی و سیاسی دشمنان را با حضور در میدان نقش بر آب کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از