حالت تاریک
چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403
سرپرست اداره محیط زیست قرچک خبر داد:

ممنوعیت فروش گونه‌های آبزی در قرچک

ممنوعیت فروش گونه‌های آبزی در قرچک

سرپرست اداره محیط زیست قرچک از ممنوعیت فروش گونه‌های آبزی به جز ماهی قرمز در این شهرستان خبر داد.

رضا شایسته به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار داشت: فروش حیواناتی از جمله سوسمار، سمندر و لاک‌پشت غیرقانونی است.

وی بیان کرد: از این رو گشت و پایش اداره محیط زیست قرچک در ایام پیش از نوروز برای پیشگیری از تخلفات، تشدید شده است.

سرپرست اداره محیط زیست قرچک با بیان اینکه گونه‌ای که از زیستگاه خود جدا می‌شود، سرانجام تلخی دارد و محکوم به فنا است، اظهار کرد: مردم از خرید گونه‌های جانوری برای سفره هفت سین و نوروز خودداری کنند.

شایسته عنوان کرد: هر ساله در روزهای پایانی سال عده‌ای از سودجویان و کسانی که به داشته‌های طبیعی این سرزمین احترام نمی‌گذارند اقدام به صید و زنده‌گیری غیرمجاز برخی گونه‌های آبزی می‌کنند و آن‌ها را در کنار ماهی قرمز به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اداره محیط زیست پیشگیری، نظارت و در صورت لزوم برخورد با تخلفات مربوط به قاچاق، فروش و عرضه غیرمجاز حیات وحش است. ما پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و از کسانی که در میادین میوه و تره‌بار اقدام به فروش گونه‌های جانوری می‌کنند خواهشمندیم از این اقدام غیرقانونی که نوعی جرم است و مجازات برای آن تعیین شده است خودداری کنند.

سرپرست اداره محیط زیست قرچک در پایان افزود: از مردم می‌خواهیم از خرید گونه‌های آبزی و جانوری در ایام پیش از نوروز خودداری کنند و به این بازار رونق ندهند و در صورت مشاهده فروش آبزیان نیز با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند و به مسئولان محیط زیست اطلاع دهند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از