حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
فرماندار شهرستان پیشوا:

مردمی‌سازی تولید عامل رفع مشکلات اقتصادی است

مردمی‌سازی تولید عامل رفع مشکلات اقتصادی است

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و رونق تولید در گرو مشارکت مردمی و مردم‌پایه کردن تولید است.

ابراهیم تاجیک نوری در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» بهترین و دقیق‌ترین هدفگذاری از سوی رهبر انقلاب اسلامی به عنوان شعار سال و برای مسئولان و دولتمردان به عنوان خادمان مردم، فرمان سال است.

 وی با مروری بر تحولات انقلاب اسلامی از مشارکت مردمی به عنوان عاملی موفقیت‌آفرین در همه عرصه‌ها یاد و عنوان کرد: انتخاب شعار سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و رونق تولید در گرو مشارکت مردمی و مردم‌پایه کردن تولید است.

فرماندار شهرستان پیشوا تأکید کرد: هدایت سرمایه‌های خُرد مردمی برای سرمایه‌گذاری در بورس و صنایع بزرگ، رونق بخشیدن به حیات کارگاه‌های کوچک و زودبازده، تقویت تعاونی‌ها و افزایش مشارکت اجزاء مردم در این حوزه، پررنگ‌تر کردن سهم مردم در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، تولیدی، گردشگری و ... همگی به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند.

تاجیک نوری با اشاره به اینکه مشارکت مستقیم مردم در عرصه‌های مختلف عاملی برای تلاش و رونق بیشتر است، ادامه داد: بر این اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی در خصوص شعار سال در حوزه شهرستان پیشوا در دستور کار ما قرار خواهد گرفت، البته طی دو سال اخیر از مشارکت مردم در قالب قرارگاه مردمی خدمات فرهنگی و اجتماعی بهره‌ برده‌ایم و اینک باید آن را به سمت حوزه‌های اقتصادی و تولیدی هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس هدفگذاری‌های سال گذشته در حوزه ایجاد اشتغال، رفع موانع تولید و احیای کارخانجات راکد و نیمه تعطیل، امسال با محوریت مشارکت مردمی و اجرای فرامین رهبری استمرار می‌یابد، چرا که تنها راه برون رفت از هر مشکلی پای کار آوردن مشارکت مردمی است.

فرماندار شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: یقینأ دولتمردان برنامه‌هایی را در کمترین زمان برای تحقق شعار سال تدوین و عملیاتی می‌کنند و امسال فرصت خوبی برای تسهیل‌گری و نهادینه‌سازی مشارکت و پای کار آوردن ظرفیت مردنی در حوزه جهش تولید و تقویت اقتصاد خواهد بود.

تاجیک نوری اضافه کرد: البته برنامه و شعارهای هر سال معطوف به یک سال نبوده و امسال در کنار موضوعاتی مانند رونق تولید، مهار تورم و رشد اقتصادی، باید بسترهای افزایش مشارکت مردمی را فراهم و اجرایی کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از